MSZ: wiceminister Kacperczyk o współpracy w budowie marki Polska (komunikat)
...
22.01.2014 | aktual.: 22.01.2014 17:23
22.01. Warszawa - MSZ informuje:
- Wspólne działanie wszystkich instytucji odpowiedzialnych za promocję Polski pozwoli nam na nadanie marce Polska prawdziwie globalnego zasięgu - stwierdziła podsekretarz stanu Katarzyna Kacperczyk podczas debaty "W jedności siła. Pierwsze damy polskiej promocji o budowie marki Polska", zorganizowanej przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego i Magazyn Teraz Polska.
Uczestniczki debaty, panie podsekretarz stanu z resortów odpowiedzialnych za gospodarkę, sport i turystykę, kulturę i dziedzictwo narodowe oraz rolnictwo i rozwój wsi, rozmawiały o potrzebie skutecznej promocji Polski. - Jednoczesne promowanie polskiego biznesu, kultury i podejmowanie działań z zakresu dyplomacji publicznej pozwala nam na tworzenie spójnego wizerunku Polski na świecie - powiedziała wiceszefowa polskiej dyplomacji. Podkreśliła także kluczowe znaczenie współpracy wielu instytucji, jako przykład podając udaną organizację polskiej prezydencji w Radzie UE, Euro 2012, czy Roku Chopinowskiego.
- Istotną rolę w nadaniu odpowiedniego kierunku pomysłom powstałym w kilku resortach i koordynowaniu naszych działań odgrywa Rada Promocji Polski pod przewodnictwem ministra Radosława Sikorskiego - zaznaczyła wiceminister Kacperczyk. Podkreśliła również znaczenie przyjęcia dokumentu "Zasady promocji marki Polska", który jest ważnym krokiem w kierunku zapewnienia spójnego przekazu promocyjnego dla wszystkich zajmujących się tą kwestią instytucji.
Wiceminister Kacperczyk zaprezentowała także plany promocyjne MSZ na 2014 r., w którym obchodzić będziemy 10. rocznicę akcesji Polski do UE, 15. rocznicę wejścia naszego kraju do NATO oraz 25. rocznicę rozpoczęcia transformacji ustrojowej. - W tym roku obchodzimy wiele ważnych dla naszego kraju rocznic. Wszyscy będziemy ciężko pracować, by wykorzystać tę okazję do promocji Polski na świecie" - zapewniła.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ aja/