Multimedia miały na koniec 2011 r. 770 tys. klientów TV i ponad 400 tys. klientów internetu

24.01. Warszawa (PAP) - Multimedia Polska zwiększyły liczbę usług RGU o 147 tys. do ponad 1,5 mln w 2011 roku, z czego 770 tys. to usługi telewizyjne, ponad 400 tys. usługi...

24.01. Warszawa (PAP) - Multimedia Polska zwiększyły liczbę usług RGU o 147 tys. do ponad 1,5 mln w 2011 roku, z czego 770 tys. to usługi telewizyjne, ponad 400 tys. usługi internetowe i 244 tys. usługi telefoniczne - podały Multimedia w komunikacie prasowym.

Spółka podała też, że dodatkowo na liczbę 1,5 mln RGU Multimedia Polska na koniec 2011 roku składają się: usługi Premium (75 tys. RGU - dodatkowo płatne kanały TV, jak HBO) oraz usługi pośrednie - WLR i NDS (30 tys. RGU).

Największą część wszystkich sprzedawanych usług stanowią RGU telewizji. Na koniec 2011 r. ich liczba wzrosła do 770 tys. z 740 tys. przed rokiem. Liczba użytkowników korzystających z telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV wzrosła do 195 tys. ze 141,7 tys. na koniec 2010 r.

Liczba RGU internetu wzrosła w 2011 r. o 37 tys. przekraczając 400 tys. użytkowników. Najczęściej sprzedawanymi prędkościami internetu są 2 i 6 Mb/s.

Na koniec roku spółka Multimedia Polska sprzedała 244 tys. RGU telefonu, czyli 8,4 proc. więcej niż rok wcześniej. To efekt stale rosnącej popularności telefonii VoIP, a także usługi WLR kierowanej głównie do klientów biznesowych. Z WLR korzystało na koniec 2011 r. 19 tys. klientów.

Z Triple Play (potrójna usługa: telewizja, internet, telefon) korzysta obecnie 106 tys. użytkowników, czyli o 8,5 proc. więcej niż na koniec 2010 roku. Double Play (dwie wybrane usługi) wykupiło zaś 242 tys. abonentów, tj. o 3,2 proc. więcej niż rok wcześniej.

Liczba usług przypadających na abonenta (tzw. RGU/abonenta) wyniosła na koniec 2011 roku 2,06 podczas gdy rok wcześniej było to 1,94.

Dla porównania liczba sprzedanych usług (RGU) na koniec września 2011 r. wzrosła o 12,3 proc. r/r do blisko 1,477 mln, z czego 818 tys. to usługi telewizji (w tym 183 tys. telewizji cyfrowej DTV i IPTV), 272,4 tys. to usługi głosowe, a 387 tys. usługi internetowe.

W sierpniu 2011 roku większościowi akcjonariusze Multimedia Polska, posiadający łącznie 90,57 proc. akcji tej firmy, zawarli porozumienie dotyczące przeprowadzenia przymusowego wykupu akcji i zdecydowali o wycofaniu spółki z giełdy. Z dniem 8 listopada 2011 roku akcje Multimedia Polska zostały wykluczone z obrotu giełdowego.(PAP)

bas/ jtt/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup