Multimedia miały na koniec 2011 r. 770 tys. klientów TV i ponad 400 tys. klientów internetu

24.01. Warszawa (PAP) - Multimedia Polska zwiększyły liczbę usług RGU o 147 tys. do ponad 1,5 mln w 2011 roku, z czego 770 tys. to usługi telewizyjne, ponad 400 tys. usługi...

24.01. Warszawa (PAP) - Multimedia Polska zwiększyły liczbę usług RGU o 147 tys. do ponad 1,5 mln w 2011 roku, z czego 770 tys. to usługi telewizyjne, ponad 400 tys. usługi internetowe i 244 tys. usługi telefoniczne - podały Multimedia w komunikacie prasowym.

Spółka podała też, że dodatkowo na liczbę 1,5 mln RGU Multimedia Polska na koniec 2011 roku składają się: usługi Premium (75 tys. RGU - dodatkowo płatne kanały TV, jak HBO) oraz usługi pośrednie - WLR i NDS (30 tys. RGU).

Największą część wszystkich sprzedawanych usług stanowią RGU telewizji. Na koniec 2011 r. ich liczba wzrosła do 770 tys. z 740 tys. przed rokiem. Liczba użytkowników korzystających z telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV wzrosła do 195 tys. ze 141,7 tys. na koniec 2010 r.

Liczba RGU internetu wzrosła w 2011 r. o 37 tys. przekraczając 400 tys. użytkowników. Najczęściej sprzedawanymi prędkościami internetu są 2 i 6 Mb/s.

Na koniec roku spółka Multimedia Polska sprzedała 244 tys. RGU telefonu, czyli 8,4 proc. więcej niż rok wcześniej. To efekt stale rosnącej popularności telefonii VoIP, a także usługi WLR kierowanej głównie do klientów biznesowych. Z WLR korzystało na koniec 2011 r. 19 tys. klientów.

Z Triple Play (potrójna usługa: telewizja, internet, telefon) korzysta obecnie 106 tys. użytkowników, czyli o 8,5 proc. więcej niż na koniec 2010 roku. Double Play (dwie wybrane usługi) wykupiło zaś 242 tys. abonentów, tj. o 3,2 proc. więcej niż rok wcześniej.

Liczba usług przypadających na abonenta (tzw. RGU/abonenta) wyniosła na koniec 2011 roku 2,06 podczas gdy rok wcześniej było to 1,94.

Dla porównania liczba sprzedanych usług (RGU) na koniec września 2011 r. wzrosła o 12,3 proc. r/r do blisko 1,477 mln, z czego 818 tys. to usługi telewizji (w tym 183 tys. telewizji cyfrowej DTV i IPTV), 272,4 tys. to usługi głosowe, a 387 tys. usługi internetowe.

W sierpniu 2011 roku większościowi akcjonariusze Multimedia Polska, posiadający łącznie 90,57 proc. akcji tej firmy, zawarli porozumienie dotyczące przeprowadzenia przymusowego wykupu akcji i zdecydowali o wycofaniu spółki z giełdy. Z dniem 8 listopada 2011 roku akcje Multimedia Polska zostały wykluczone z obrotu giełdowego.(PAP)

bas/ jtt/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Coraz trudniejszy dostęp do gotówki. Oto przyczyny
Coraz trudniejszy dostęp do gotówki. Oto przyczyny
Migała się od pracy. Nagrali ją. Teraz urząd zapłaci 15 tys. euro
Migała się od pracy. Nagrali ją. Teraz urząd zapłaci 15 tys. euro
Rywal KFC debiutuje w kolejnym mieście. Ma już 26 lokali w Polsce
Rywal KFC debiutuje w kolejnym mieście. Ma już 26 lokali w Polsce
Kolejnej sieci grozi strajk. Pracownicy żądają 800 zł podwyżki
Kolejnej sieci grozi strajk. Pracownicy żądają 800 zł podwyżki
Szukają ludzi do pracy. Płacą 60 zł za godzinę. Chętnych brak
Szukają ludzi do pracy. Płacą 60 zł za godzinę. Chętnych brak
Polacy rzucili się na luksusowego Sylwestra. Płacą nawet 10 tys. zł
Polacy rzucili się na luksusowego Sylwestra. Płacą nawet 10 tys. zł
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat przed niedzielą
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat przed niedzielą
Dino namiesza w branży? Dużo zależy od zakazu handlu alkoholem
Dino namiesza w branży? Dużo zależy od zakazu handlu alkoholem
Carrefour opuści kolejny kraj? Jest tu trzecią największą siecią
Carrefour opuści kolejny kraj? Jest tu trzecią największą siecią
Znaleźli u niego 56 telefonów. Był poszukiwany listami gończymi
Znaleźli u niego 56 telefonów. Był poszukiwany listami gończymi
Zwolnienia w sklepie Biedronki. Ajent wyrzucił ich z dnia na dzień
Zwolnienia w sklepie Biedronki. Ajent wyrzucił ich z dnia na dzień
Jajo sprzedane za prawie 23 mln funtów. Padł rekord
Jajo sprzedane za prawie 23 mln funtów. Padł rekord
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀