Multimedia miały na koniec 2011 r. 770 tys. klientów TV i ponad 400 tys. klientów internetu

24.01. Warszawa (PAP) - Multimedia Polska zwiększyły liczbę usług RGU o 147 tys. do ponad 1,5 mln w 2011 roku, z czego 770 tys. to usługi telewizyjne, ponad 400 tys. usługi...

24.01.2012 | aktual.: 24.01.2012 15:08

24.01. Warszawa (PAP) - Multimedia Polska zwiększyły liczbę usług RGU o 147 tys. do ponad 1,5 mln w 2011 roku, z czego 770 tys. to usługi telewizyjne, ponad 400 tys. usługi internetowe i 244 tys. usługi telefoniczne - podały Multimedia w komunikacie prasowym.

Spółka podała też, że dodatkowo na liczbę 1,5 mln RGU Multimedia Polska na koniec 2011 roku składają się: usługi Premium (75 tys. RGU - dodatkowo płatne kanały TV, jak HBO) oraz usługi pośrednie - WLR i NDS (30 tys. RGU).

Największą część wszystkich sprzedawanych usług stanowią RGU telewizji. Na koniec 2011 r. ich liczba wzrosła do 770 tys. z 740 tys. przed rokiem. Liczba użytkowników korzystających z telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV wzrosła do 195 tys. ze 141,7 tys. na koniec 2010 r.

Liczba RGU internetu wzrosła w 2011 r. o 37 tys. przekraczając 400 tys. użytkowników. Najczęściej sprzedawanymi prędkościami internetu są 2 i 6 Mb/s.

Na koniec roku spółka Multimedia Polska sprzedała 244 tys. RGU telefonu, czyli 8,4 proc. więcej niż rok wcześniej. To efekt stale rosnącej popularności telefonii VoIP, a także usługi WLR kierowanej głównie do klientów biznesowych. Z WLR korzystało na koniec 2011 r. 19 tys. klientów.

Z Triple Play (potrójna usługa: telewizja, internet, telefon) korzysta obecnie 106 tys. użytkowników, czyli o 8,5 proc. więcej niż na koniec 2010 roku. Double Play (dwie wybrane usługi) wykupiło zaś 242 tys. abonentów, tj. o 3,2 proc. więcej niż rok wcześniej.

Liczba usług przypadających na abonenta (tzw. RGU/abonenta) wyniosła na koniec 2011 roku 2,06 podczas gdy rok wcześniej było to 1,94.

Dla porównania liczba sprzedanych usług (RGU) na koniec września 2011 r. wzrosła o 12,3 proc. r/r do blisko 1,477 mln, z czego 818 tys. to usługi telewizji (w tym 183 tys. telewizji cyfrowej DTV i IPTV), 272,4 tys. to usługi głosowe, a 387 tys. usługi internetowe.

W sierpniu 2011 roku większościowi akcjonariusze Multimedia Polska, posiadający łącznie 90,57 proc. akcji tej firmy, zawarli porozumienie dotyczące przeprowadzenia przymusowego wykupu akcji i zdecydowali o wycofaniu spółki z giełdy. Z dniem 8 listopada 2011 roku akcje Multimedia Polska zostały wykluczone z obrotu giełdowego.(PAP)

bas/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
multimedia polska samultimediazysk
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)