Najlepsze sklepy wg Polaków wybrane
Międzynarodowa firma doradcza OC&C Strategy Consultants, sprawdziła, jak oceniamy sieci sklepów spożywczych. Pod uwagę wzięto 15 z nich. Powstał ranking najlepszych sklepów według Polaków.
W badaniu konsumenci mieli wybrać sklepy, które odwiedzili w ostatnich trzech miesiącach i ocenić je w jedenastu kategoriach. Pytano m.in. o ceny, jakość obsługi, jakość produktów czy ich liczbę.
**Kto zasłużył na tytuł najlepszego sklepu w Polsce?**
Polacy wybrali sklep idealny
Międzynarodowa firma doradcza OC&C Strategy Consultants sprawdziła, jak oceniamy sieci sklepów spożywczych. Pod uwagę wzięto 15 z nich. Powstał ranking najlepszych sklepów według Polaków.
W badaniu konsumenci mieli wybrać sklepy, które odwiedzili w ostatnich trzech miesiącach i ocenić je w jedenastu kategoriach. Pytano m.in. o ceny, jakość obsługi, jakość produktów czy ich liczbę.
Kto zasłużył na tytuł najlepszego sklepu w Polsce?
16. Żabka - 62,2 pkt
To jedna z największych pod względem liczby placówek sieć handlowa w Polsce. Żabek na dziś jest niecałe 3 tys. Niewielkie powierzchnią, ale za to zawsze blisko. Klienci uważają jednak te sklepy za najdroższe ze wszystkich ankietowanych. Na dodatek jest w nich najmniejszy wybór produktów, a ich jakość pozostawia wiele do życzenia. To przesądza o ostatnim miejscu w zestawieniu.
15. Netto - 66,8 pkt
Najmniejszy z trójki dyskontów funkcjonujących w naszym kraju. Na razie w oczach klientów nie prezentuje się zbyt atrakcyjnie. Do Netto nie mamy zaufania, nie podoba się nam także wystrój sklepu, a sprzedawane produkty uważamy za towary kiepskiej jakości. Kupujący doceniają natomiast ceny. No ale w końcu to dyskont.
14. Carrefour - 68,2 pkt
Najgorsza obsługa ze wszystkich sieci handlowych - to in minus wyróżnia francuską sieć. Niechętnie polecilibyśmy ją znajomym - pokazują wyniki ankiety OC&C. Ogólną ocenę nieco podwyższa spory asortyment.
13. Lewiatan - 69 pkt
Lewiatan to polska sieć sklepów działających na zasadzie franczyzy. W ramach firmy działają supermarkety, minimarkety oraz sklepy osiedlowe. W sumie to ponad 2700 placówek. Lewiatana oceniamy jako drogiego oraz mało nowoczesnego. Nieco lepiej sieć wygląda pod względem jakości obsługi.
12. Eko - 69,4 pkt
Kolejna polska sieć. Eko należy do notowanego na giełdzie Eko Holdingu. Sklepy pod tą marką spotkać można głównie na południu i zachodzie kraju. W ankiecie OC&C klienci krytykowali głównie drożyznę. Poza tym nie jest to sklep, który chętnie polecilibyśmy znajomym.
11. Stokrotka - 69,8
Trzeci z kolei polski sklep. Stokrotka to sieć, której najwięcej placówek znajduje się na wschodzie. Nic dziwnego, bo jej właściciel, spółka Emperia, powstała w Lublinie. Ostatnio w Stokrotki zmienia się część delikatesów Delima. Obecnie działa niecałe 200 supermarketów z logo Stokrotki. Klienci uważają, że produkty w tych sklepach są stosunkowo drogie, ale dobrej jakości.
10. PoloMarket - 71 pkt
Czwarta z kolei polska sieć otwiera pierwszą dziesiątkę zestawienia. Dziś PoloMarketów jest już 380. Z zestawienia wynika, że sklepy tej marki nie wyróżniają się niczym specjalnym. Ani cena, ani obsługa, ani jakość i liczba produktów nie zachwycają klientów, ale też ich nie odstraszają.
9. Real - 72,7 pkt
Ostatnio wiecznie na sprzedaż. Niemiecką sieć kupić miał już i amerykański Walmart, i francuski Auchan. Na razie jednak w Realu bez zmian. Klienci doceniają te hipermarkety za spory wybór asortymentu, twierdzą jednak, że są stosunkowo drogie.
8. E.Leclerc - 73,5 pkt
Francuska sieć hipermarketów wyróżnia się zdaniem Polaków głównie sporym asortymentem oraz jakością produktów. Dużo gorzej wypada, jeśli chodzi o obsługę online - choć każda placówka posiada swój sklep internetowy.
7. Tesco - 73,6 pkt
Brytyjska sieć, która w naszym kraju ma zarówno super- i hipermarkety. Na Wyspach znana z "tesco value", czyli produktów tanich, ale słabej jakości. W Polsce nie wyróżnia się ani jednym, ani drugim. Uważamy natomiast, że w Tesco jest z czego wybierać na sklepowych półkach.
6. Intermarche - 75,2 pkt
Muszkieterowie trzymają się mocno. Sieć funkcjonująca głównie na Zachodzie ceniona jest za duży wybór produktów oraz ich jakość. Niestety według klientów Intermarche jest sklepem drogim.
5. Lidl - 76,6 pkt
Dyskont, który niemal we wszystkich kategoriach otrzymał 70-75 pkt. Taka średnia dała jednak wysokie piąte miejsce. In plus na pewno w Lidlu są ceny. W tej kategorii dyskont zajął trzecie miejsce. Pomimo rozbudowanej strony internetowej z informacjami o promocjach, przepisami Pascala i Okrasy klienci dali Lidlowi tylko 61 punktów za obsługę online.
4. Piotr i Paweł - 76,9 pkt
Choć te delikatesy starają się ostatnio zaistnieć w oczach klientów jako oferujące niemal dyskontowe ceny, to na razie się to nie udaje. Sieć Piotr i Paweł uważamy za jedną z najdroższych, ale cenimy za asortyment, jakość produktów oraz obsługę.
3. Auchan - 77,3 pkt
Tanio i całkiem sprawna obsługa - to atuty tej sieci hipermarketów. Auchan, które wygrywa nasz Koszyk Cenowy, daje też według klientów szeroki wybór asortymentu. Byłoby znacznie lepiej, gdyby nie obsługa online.
2. Alma Market - 79 pkt
Sieć delikatesów w badaniu została uznana za jedną z najdroższych - przegrała tylko z Żabką. Drożyznę nadrabia jednak obsługą klientów, szeroką gamą produktów oraz... klimatem zakupów. Alma udowadnia swoim wysokim miejscem, że przynajmniej teoretycznie sklepy lubimy nie tylko za niskie ceny. Liczy się także komfort zakupów.
1. Biedronka - 82,5 pkt
Największa i uważana za najlepszą w Polsce. Należąca do Portugalczyków sieć robi w naszym kraju furorę. Po skandalach sprzed kilku lat teraz dba o swój wizerunek, pracowników i jakość produktów. W badaniu OC&C Biedronka wygrała podkategorie na najtańszy sklep oraz stosunek cena/jakość. Klienci chętnie też polecają tę markę. Co ciekawe sieć zajęła też drugie miejsce w podkategorii obsługa online, choć sklepu internetowego nie prowadzi. To najprawdopodobniej efekt aureoli. Klienci zawyżają ocenę swoich ulubionych sklepów w kategoriach, na których nawet słabo się znają. Śmiało można powiedzieć, że Polacy kochają Biedronkę.