Najlepszy kwartał w historii mBanku

Początek 2014 roku był najbardziej udany w historii mBanku. Instytucja wypracowała rekordowe dochody podstawowe i zysk netto.

Najlepszy kwartał w historii mBanku
Źródło zdjęć: © WP.PL | Jan Bolanowski

Zysk netto wypracowany przez *Grupę mBanku * (zobacz notowania spółki ») w I kwartale 2014 r. wyniósł 337,8 mln zł i był najwyższym powtarzalnym wynikiem odnotowanym przez bank od początku jego istnienia. Poprawa wyniku odsetkowego była możliwa dzięki znacznemu obniżeniu kosztów pozyskiwania depozytów. Po raz kolejny poprawie uległ również wynik z tytułu opłat i prowizji - w I kwartale 2014 r. wyniósł 241,4 mln zł i był o 30 proc. wyższy niż w tym samym okresie roku ubiegłego - informuje bank w komunikacie.

- Pomimo środowiska niskich stóp procentowych, które tradycyjnie nie sprzyja rekordowym wynikom w sektorze bankowym, z każdym kolejnym kwartałem udaje nam się pozytywnie zaskakiwać rynek - komentuje Cezary Stypułkowski, prezes href="http://finanse.wp.pl/isin,PLBRE0000012,notowania-podsumowanie.html">mBankumBanku.

Więcej klientów, kredytów i depozytów

Początek roku przyniósł również znaczący wzrost bazy klientów href="http://finanse.wp.pl/isin,PLBRE0000012,notowania-podsumowanie.html">mBankumBanku, zarówno w segmencie bankowości detalicznej (o 59 tys. osób w porównaniu do końca 2013 r.), jak i korporacyjnej (267 nowych firm).

Z kolei wartość kredytów i pożyczek udzielonych klientom href="http://finanse.wp.pl/isin,PLBRE0000012,notowania-podsumowanie.html">mBankumBanku - po wyeliminowaniu wahań kursów walut - zwiększyła się w I kwartale o 3,5 proc. Podobny wzrost (3,9 proc. z wyłączeniem transakcji repo) zanotowano w przypadku depozytów.

W lutym href="http://finanse.wp.pl/isin,PLBRE0000012,notowania-podsumowanie.html">mBankumBanku uruchomił też kolejny element projektu nowego href="http://finanse.wp.pl/isin,PLBRE0000012,notowania-podsumowanie.html">mBankumBanku - zbudowaną od podstaw bankowość mobilną. W pierwszym miesiącu od premiery nowa aplikacja została pobrana ponad 200 tys. razy, a aktywność dotychczasowych klientów w środowisku mobilnym wzrosła dwukrotnie.

Opracowanie:Jan Bolanowski

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (111)