Najpopularniejsze dania mrożone. Oto po co najchętniej sięgają Polacy
Warzywa, pizza, frytki i produkty mączne - po te mrożone produkty najczęściej sięgają mieszkańcy Polski. Jak wynika z badania GfK Polonia, w ubiegłym roku wydaliśmy na mrożonki w sumie 1,8 miliarda złotych. W badanym okresie przeciętny Polak przeznaczył na mrożoną pizzę średnio 64 zł.
27.01.2023 | aktual.: 27.01.2023 19:01
Jak wynika z danych Panelu GfK, przeciętny Polak kupuje mrożonki średnio 14 razy w roku. W okresie od grudnia 2021 do listopada 2022 roku w trakcie jednych zakupów wydawaliśmy na mrożonki średnio 10 zł. To o siedem procent więcej niż rok wcześniej. Wzrost nie jest imponujący, gdy zestawi się go ze średnioroczną inflacją w 2022 roku, która sięgnęła 14,4 proc.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Warzywa górą
Z badania GfK wynika, że klienci najczęściej kupują mrożone warzywa i dania gotowe. Razem produkty te stanowią 64 proc. rynku mrożonek. Do mrożonych warzyw należy 33 proc. rynku, a do dań gotowych - 31 proc. Wśród mrożonych warzyw zdecydowanie większą popularnością cieszą się mieszanki i zupy (74 proc.) niż mrożonki jednorodne (26 proc.).
- Polacy cenią sobie łatwość i szybkość przygotowania posiłków. Kupując odpowiednie mieszanki, mają w zamrażarce pokrojony i obrany produkt, który nie wymaga dużej inwencji kulinarnej. Dzięki temu nawet osoby niepotrafiące gotować mogą samodzielnie przygotować ciepły, domowy posiłek – komentuje Jakub Dubniak z GfK Polonia.
Spośród gotowych dań mrożonych najpopularniejsza jest pizza, której sprzedaż odpowiada za 19 proc. rynku. - Potencjał tej kategorii zakupowej dostrzegają producenci, którzy stale rozbudowują portfolio swoich produktów. Tylko od grudnia 2021 do listopada 2022 roku oferta pizzy mrożonej w Polsce powiększyła się o około 80 nowych produktów – wylicza Dubniak.
Co jeszcze kupują Polacy
Kolejnymi pod względem popularności mrożonkami są frytki i produkty mączne, które mają po 15 proc. rynku. Natomiast sześć procent rynku należy do mrożonych owoców.
Z danych Panelu GfK wynika, że przeciętny Polak wydał na mrożoną pizzę w badanym okresie średnio 64 zł. Najwięcej mrożonek, bo 54 proc. pod względem wartości, sprzedawanych jest w dyskontach, gdzie 49 proc. wszystkich sprzedawanych mrożonek stanowią marki własne tych sklepów.
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj