Najpopularniejsze dania mrożone. Oto po co najchętniej sięgają Polacy

Warzywa, pizza, frytki i produkty mączne - po te mrożone produkty najczęściej sięgają mieszkańcy Polski. Jak wynika z badania GfK Polonia, w ubiegłym roku wydaliśmy na mrożonki w sumie 1,8 miliarda złotych. W badanym okresie przeciętny Polak przeznaczył na mrożoną pizzę średnio 64 zł.

Najpopularniejsze dania mrożone. Oto, po co najchętniej sięgają Polacy
Najpopularniejsze dania mrożone. Oto, po co najchętniej sięgają Polacy
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | phpetrunina14
oprac. TOS

27.01.2023 | aktual.: 27.01.2023 19:01

Jak wynika z danych Panelu GfK, przeciętny Polak kupuje mrożonki średnio 14 razy w roku. W okresie od grudnia 2021 do listopada 2022 roku w trakcie jednych zakupów wydawaliśmy na mrożonki średnio 10 zł. To o siedem procent więcej niż rok wcześniej. Wzrost nie jest imponujący, gdy zestawi się go ze średnioroczną inflacją w 2022 roku, która sięgnęła 14,4 proc.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Warzywa górą

Z badania GfK wynika, że klienci najczęściej kupują mrożone warzywa i dania gotowe. Razem produkty te stanowią 64 proc. rynku mrożonek. Do mrożonych warzyw należy 33 proc. rynku, a do dań gotowych - 31 proc. Wśród mrożonych warzyw zdecydowanie większą popularnością cieszą się mieszanki i zupy (74 proc.) niż mrożonki jednorodne (26 proc.).

- Polacy cenią sobie łatwość i szybkość przygotowania posiłków. Kupując odpowiednie mieszanki, mają w zamrażarce pokrojony i obrany produkt, który nie wymaga dużej inwencji kulinarnej. Dzięki temu nawet osoby niepotrafiące gotować mogą samodzielnie przygotować ciepły, domowy posiłek – komentuje Jakub Dubniak z GfK Polonia.

Spośród gotowych dań mrożonych najpopularniejsza jest pizza, której sprzedaż odpowiada za 19 proc. rynku. - Potencjał tej kategorii zakupowej dostrzegają producenci, którzy stale rozbudowują portfolio swoich produktów. Tylko od grudnia 2021 do listopada 2022 roku oferta pizzy mrożonej w Polsce powiększyła się o około 80 nowych produktów – wylicza Dubniak.

Co jeszcze kupują Polacy

Kolejnymi pod względem popularności mrożonkami są frytki i produkty mączne, które mają po 15 proc. rynku. Natomiast sześć procent rynku należy do mrożonych owoców.

Z danych Panelu GfK wynika, że przeciętny Polak wydał na mrożoną pizzę w badanym okresie średnio 64 zł. Najwięcej mrożonek, bo 54 proc. pod względem wartości, sprzedawanych jest w dyskontach, gdzie 49 proc. wszystkich sprzedawanych mrożonek stanowią marki własne tych sklepów.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)