Trwa ładowanie...

Najważniejsze kwalifikacje poszukiwane przez polskich pracodawców

Polscy pracodawcy mają bardzo tradycyjne podejście do rekrutacji. Szukają przede wszystkim pracowników, którzy mają doświadczenie zawodowe, odpowiednie wykształcenie oraz znają język angielski. Kompetencje miękkie odchodzą na dalszy plan

Najważniejsze kwalifikacje poszukiwane przez polskich pracodawcówŹródło: © Maridav - Fotolia.com
d3ybq2w
d3ybq2w

.

Wyszukiwarka ofert pracy Adzuna, przeanalizowała najczęściej wymieniane hasła w kwietniowych ofertach pracy w Polsce oraz siedmiu innych krajach, biorąc pod uwagę odmianę przez przypadki oraz różnice językowe. Najczęściej pojawiające się hasła zostały pogrupowane w dwie kategorie:

• twarde kwalifikacje (dotyczy wyrazów odnoszących się do doświadczenia zawodowego oraz konkretnych umiejętności),
• miękkie kwalifikacje (dotyczy wyrazów odnoszących się do cech charakteru oraz zdolności interpersonalnych),

Badanie pokazuje, że trzy najważniejsze kwalifikacje poszukiwane przez polskich pracodawców to: doświadczenie zawodowe, wykształcenie oraz znajomość języka angielskiego. Pierwszą pojawiającą się na liście cechą - umiejętnością miękką jest dynamizm. Sugeruje to, że polscy pracodawcy poszukują osób wykwalifikowanych, które będą energicznie podchodzić do wyznaczonych zadań.

(WP.PL)
Źródło: (WP.PL)

Idealny polski kandydat powinien mieć odpowiednie doświadczenie zawodowe (wspomniane w 58,11 proc. ofert) oraz wykształcenie (36,06 proc.), znać języki obce (angielski - 23,73 proc., niemiecki - 7,21 proc.) oraz posiadać wiedzę z zakresu obsługi komputera (7,24 proc.). Dodatkowo, idealny kandydat powinien być dynamiczny (11,28 proc.), komunikatywny (10,52 proc.), dyspozycyjny (9,92 proc.), samodzielny (8,57 proc.) oraz sprawnie pracować w zespole (6,64 proc.).

d3ybq2w

Polska jest niewątpliwym liderem w tym rankingu. Aż 5 na 10 najczęściej wymienianych haseł w polskich ofertach pracy dotyczy umiejętności twardych, na drugim miejscu plasuje się Wielka Brytania (4 na 10), następnie Brazylia (3 na 10) oraz Rosja, Niemcy i Francja (2 na 10). Pracodawcy w Kanadzie oraz RPA zdecydowanie najczęściej stawiają na umiejętności miękkie – dotyczy ich aż 9 na 10 najczęściej wymienianych haseł.

- Ciekawym trendem jest używanie wyrazów pochodzenia angielskiego, szczególnie określających predyspozycje kandydata do bycia lepszym niż konkurencja. Chcąc pozycjonować się jako przyjaźni osobom młodym pracodawcy poszukują m.in. 'ninja', 'jedi', 'hero', 'rockstar', ale także 'guru' czy 'czarodzieja'. Wiele firm odchodzi również od zbytnio sformalizowanego języka w ofertach i używa określeń typu 'fajne' czy 'super' - komentuje Hanna Piotrowska, menedżer Adzuna Polska.

JK,WP.PL

d3ybq2w
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3ybq2w