Nawet w nocy gotowi pomóc znaleźć pracę
Podlascy bezrobotni będą mogli przez całą
dobę bezpłatnie korzystać z pomocy telefonicznych konsultantów
rynku pracy. Dzięki specjalnym kartom identyfikacyjnym mają być
też łatwiej kojarzeni z odpowiednimi dla nich ofertami pracy.
05.11.2007 | aktual.: 05.11.2007 17:14
Takie są założenia systemu wdrażanego przez Wojewódzki Urząd Pracy (WUP) w Białymstoku, który ruszy 9 listopada - poinformowano w poniedziałek na konferencji prasowej.
"7/24" to zintegrowany system teleinformatyczny składający się z centralnej bazy danych, zawierającej m.in. oferty pracy i profile bezrobotnych, a także stanowisk konsultantów w 14 powiatowych urzędach pracy i WUP w Białymstoku oraz dwóch infolinii - bezpłatnej (numer 9510 - tylko dla zarejestrowanych bezrobotnych) i płatnej (numer 9524) - dzięki której m.in. pracodawcy będą mogli uzyskać potrzebne informacje.
Jak powiedziała Beata Puchalska z WUP w Białymstoku, korzystanie z systemu "7/24" umożliwi bardzo sprawne kojarzenie ofert pracy już w trakcie pierwszej rozmowy zarejestrowanego bezrobotnego z konsultantem.
Będzie to możliwe dzięki specjalnym kartom identyfikacyjnym przydzielanym każdej zarejestrowanej osobie bezrobotnej, która dzięki temu uzyska możliwość bezpłatnego korzystania z połączeń telefonicznych oraz otrzyma dostęp do Bazy Wiedzy znajdującej się na portalu internetowym.
Osoba bezrobotna zostanie też automatycznie "rozpoznana" przez komputerową bazę danych obsługiwaną przez konsultanta. _ To umożliwi korzystne poprowadzenie rozmowy konsultanta z klientem, ponieważ będzie wiedział, jakie kursy i szkolenia będzie mógł mu zaproponować _ - powiedziała Puchalska.
System będzie szczególnie użyteczny dla tych bezrobotnych, którzy mieszkają daleko od właściwego urzędu pracy, ponieważ w niektórych przypadkach wydanie "nawet jednej złotówki" na bilet stanowi dla nich duże obciążenie finansowe.
Projekt jest realizowany dzięki dotacji, którą WUP otrzymał ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.