Nestle Polska chce rosnąć szybciej niż rynek
Nestle Polska w 2013 roku zainwestuje około 164 mln zł w dalszą rozbudowę swojego potencjału produkcyjnego - poinformowali na konferencji przedstawiciele spółki. Dodali, że celem na ten rok jest wzrost organiczny, w tempie szybszym niż rynek FMCG w Polsce.
12.04.2013 | aktual.: 12.04.2013 15:28
Nestle Polska w 2013 roku zainwestuje około 164 mln zł w dalszą rozbudowę swojego potencjału produkcyjnego - poinformowali na konferencji przedstawiciele spółki. Dodali, że celem na ten rok jest wzrost organiczny, w tempie szybszym niż rynek FMCG w Polsce.
- Mamy obecnie 9 fabryk i stale chcemy się rozwijać. W tym roku planujemy zainwestować łącznie ok. 164 mln zł. Główne cele inwestycyjne to pierwszy etap modernizacji budynku LQS w Kaliszu oraz inwestycje prośrodowiskowe w zakładzie wyrobów kulinarnych również w Kaliszu - powiedział Chandra Kumar, członek zarządu ds. finansowych Nestl, Polska.
- Naszym celem jest to, aby planowane inwestycje wymiernie przekładały się na wzrost sprzedaży. Chcemy rosnąć w tempie szybszym niż rynek - dodał.
W 2012 roku przychody ze sprzedaży Nestle Polska wyniosły 3,5 mld zł wobec 2,7 mld zł wypracowanych w 2011 roku. Wg szacunków spółki rynek FMCG w Polsce w 2012 roku wzrósł o około 6,7 proc.
- W 2012 roku szczególnie dobry był drugi kwartał, natomiast dużym negatywnym zaskoczeniem był grudzień, który wyglądał słabo. W przypadku 2013 roku ciężko jest obecnie mówić o konkretnych liczbach jeśli chodzi o dynamikę wzrostu rynku, jest jeszcze nieco za wcześnie - powiedział Pierre Detry, prezes Nestle Polska.
- Warto dodać, że styczeń również był słaby. Dlatego spodziewam się, że wzrost będzie, ale nie tak mocny jak w latach ubiegłych - dodał.
Prezes Detry dodał, że Nestle Polska w 2013 roku zamierza skupić się na wzroście organicznym.
- Naszym priorytetem jest wzrost organiczny. Jesteśmy w Polsce obecni we wszystkich interesujących nas kategoriach produktowych. Dlatego obecnie nie prowadzimy żadnych rozmów ws. przejęć - powiedział.
- Oczywiście, w przyszłości, jeśli pojawi się ciekawa możliwość akwizycji, to możemy się zdecydować na taki krok. Niemniej, tak jak wspomniałem, priorytetem jest wzrost organiczny - dodał.
Nestle rozpoczęła działalność w Polsce w 1993 r. Obecnie produkuje i sprzedaje produkty żywnościowe pod takimi markami jak m.in. Nescafe, Nestle, Gerber czy Winiary. Spółka ma w Polsce dziewięć zakładów produkcyjnych i zatrudnia 5,1 tys. osób. (PAP)