Netia ocenia, że swobodnie osiągnie cel 700.000 klientów usług szerokopasmowych
06.05. Warszawa (PAP) - Netia, która podwyższyła prognozę liczby klientów usług szerokopasmowych do 700.000 z 680.000 na koniec 2010 roku, ocenia, że swobodnie osiągnie ten cel -...
06.05.2010 | aktual.: 06.05.2010 13:53
06.05. Warszawa (PAP) - Netia, która podwyższyła prognozę liczby klientów usług szerokopasmowych do 700.000 z 680.000 na koniec 2010 roku, ocenia, że swobodnie osiągnie ten cel - poinformował na spotkaniu z dziennikarzami prezes spółki Mirosław Godlewski.
"Mam dużą ufność, że 700 tys. klientów jako cel na koniec 2010 roku bardzo swobodnie uzyskamy" - powiedział Godlewski.
Prognoza liczby klientów usług szerokopasmowych nie uwzględnia dalszych przejęć sieci ethernetowych.
Prezes zapowiedział też, że jeśli konkurencja znów obniży ceny usług internetowych, to Netia również jest na to przygotowana.
"Jeśli dojdzie do obniżek cen na kolejnych przepływnościach, to jestem spokojny (...) też jesteśmy przygotowani na obniżenie cen i myślę, że będziemy mieli wtedy ofertę dla tej części ludności, która do tej pory z jakichś powodów z internetu nie korzystała" - powiedział Godlewski.
Netia podała w czwartek, że baza klientów usług szerokopasmowych wzrosła do 603.367 na koniec marca 2010 roku z 559.317 na koniec grudnia 2009 roku i 441.266 na koniec marca 2009 r.
Na 6 maja 2010 baza klientów usług szerokopasmowych Netii wyniosła ponad 608.000.
Prezes powiedział też, że w dalszej części roku spółka będzie się koncentrowała na migracji klientów BSA i WLR na technologię LLU, a także dosprzedaży usług i zwiększeniu tempa pozyskiwania klientów usług głosowych, dlatego też koszty pozyskiwania klientów mogą wzrosnąć w kolejnych kwartałach.
"W drugim kwartale powinniśmy zobaczyć znacznie większy wzrost bazy klientów LLU niż w pierwszym kwartale" - powiedział też prezes.
Godlewski podtrzymał również plany uruchomienia w połowie roku usługi telewizyjnej IPTV.
Na koniec marca 2010 roku Netia posiadała 307 uwolnionych węzłów LLU z dostępem do około 2,7 mln klientów. W I kw. 2010 r. Netia obsługiwała łącznie 59.505 klientów w ramach technologii LLU wobec 48 tys. na koniec grudnia 2009 roku.
Liczba klientów usług głosowych ma wynieść na koniec 2010 roku 1,225 mln, a liczba uwolnionych węzłów LLU 530 z dostępem do ok. 4,5 mln klientów.(PAP)
bas/ jtt/