Netia: Transformacja cyfrowa pozwoli na ofertę nowych produktów od początku 2017
Warszawa, 27.10.2016 (ISBnews) - Netia zakłada, że dzięki transformacji cyfrowej uzyska potencjał do wzrostu efektywności kosztowej, poprawy pozycji rynkowej i zaoferowania nowych produktów od początku 2017 roku, poinformował prezes Tomasz Szopa.
27.10.2016 11:33
"Inwestycje w przyszłość chcemy robić mądrze, a niedrogo. Digitalizację uważamy za naturalne domknięcie procesu transformacji i nadbudowę do realizowanej modernizacji sieci. Spółka staje się organizacją marketingowo - sprzedażową, a to daje potencjał do budowania marży poprzez nowe produkty. Chcemy wyjść poza tzw. 'dumb pump', czyli wprowadzić zupełnie nowe usługi na bazie tradycyjnego dostarczania internetu" - powiedział Szopa podczas konferencji prasowej.
Pierwszą inicjatywą cyfrową jest "Local Netia", której celem jest zdecydowany wzrost wskaźników satysfakcji klientów i odwrócenie trendów spadkowych w bazie abonenckiej. Spółka realizowała razem z Deloitte prace nad uruchomieniem projektu. Według słów prezesa Netii, spółka zależna Petrotel, była "laboratorium" do tej inicjatywy. Firma ta dysponuje penetracją na sieci własnej na poziomie 38% na konkurencyjnym lokalnym rynku. Według słów przedstawicieli operatora, pilotaż zaowocował wysokimi wzrostami sprzedaży w kanałach zdalnych.
Szopa wskazał, że plany obejmują budowę sieci franczyzowej dla dystrybucji połączonej obsługi sprzedażowej i technicznej, co również zostało już przetestowane.
"Zgłosiło się wielu chętnych do potencjalnej współpracy. Wraz z modernizacją sieci, spodziewane efekty z cyfryzacji to duży wzrost efektywności finansowej i przyspieszenie prędkości sieci. Jesteśmy niemal gotowi, gdyż wszystkie interesujące dla nas lokalizacje sieci mamy zmodernizowane" - powiedział prezes.
Kolejna inicjatywa to "Digital Netia", co - jak wskazał prezes - jest wprowadzeniem operatora w XXI wiek. Projekt obejmuje wdrożenie nowoczesnego, zautomatyzowanego "work place" w celu poprawy efektywności, czy zdalnej pracy; automatyzację procesów, dającą potencjał optymalizacji kosztów, czy automatycznej sprzedaży. Netia chce również aktywnie korzystać z big data, obserwując zachowanie pojedynczego klienta, co - według prezesa - daje potencjał m.in. do stworzenia platformy do komunikacji dwustronnej.
"Usługi telekomunikacyjne stają się utilities, jak woda i prąd. Najistotniejsze dla klientów jest, żeby wszystko było zautomatyzowane i proste. Na bazie tych inicjatyw zdigitalizowana platforma pozwoli na oferowanie nowych produktów od początku 2017 roku" - stwierdził Szopa.
Netia S.A. to operator telekomunikacyjny, dostawca usług telewizyjnych, internetu stacjonarnego oraz mobilnego, telefonii stacjonarnej, a także telefonii komórkowej. Spółka jest notowana na GPW od 2000 r.
(ISBnews)