NFI EMF miał w IV kw. '12 40,5 mln zł zysku netto, sprzedaż LFL wzrosła o 2,3 proc. rdr
20.02. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy EM&F, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w czwartym kwartale 2012 roku 40,5 mln zł - podała spółka w raporcie....
20.02.2013 | aktual.: 20.02.2013 08:23
20.02. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy EM&F, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w czwartym kwartale 2012 roku 40,5 mln zł - podała spółka w raporcie. Analitycy spodziewali się tymczasem 62,1 mln zł zysku netto.
Zysk operacyjny grupy wyniósł 112,3 mln zł i był wyższy od oczekiwań analityków na poziomie 99,6 mln zł.
EBITDA z działalności kontynuowanej wyniosła 149 mln zł wobec 156 mln zł rok wcześniej. Zysk netto z działalności kontynuowanej wyniósł 74 mln zł wobec 96 mln zł w IV kwartale 2011 roku.
Przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1,123 mld zł (wzrost o 4 proc. rdr) wobec konsensusu 1,211 mld zł przychodów.
"Do wzrostu przychodów najbardziej przyczyniły się spółki z Grupy Smyk oraz Grupy Empik. Szkoły Językowe również zanotowały duży wzrost przychodów (+18 proc. rdr), lecz ze względu na inny profil działalności nie kontrybuują tak znacząco do całości przychodów Grupy EM&F" - napisano w komunikacie prasowym grupy.
Spółka podała w komunikacie prasowym, że w IV kwartale 2012 r. przychody ze sprzedaży LFL grupy EM&F (na porównywalnej grupie punktów handlowo-usługowych, liczone po kursie stałym) wzrosły o 2,3 proc. rdr.
"Do pozytywnego wyniku przyczyniły się głównie: dynamiczny wzrost przychodów w kanale internetowym, głównie za sprawą e-sklepów empik.com i smyk.com, dodatnia zmiana LFL rdr w Grupie Moda i Uroda (wysoki wzrost sprzedaży w sieciach sklepów franczyzowych z modą). Wzrost przychodów LFL w Grupie Smyk w IV kwartale 2012 r. wynika z wysokiej sprzedaży w Polsce (wzrost o 8,4 proc. rdr). Wynik grupy obniżyła niska sprzedaż w niemieckiej sieci SpieleMax (-8,6 proc. LFL rdr). W salonach Empik nastąpił spadek sprzedaży LFL o 2,9 proc. rdr w IV kwartale 2012 r. na skutek mniejszej liczby odwiedzających (spadek o 2 proc. rdr) oraz trendu spadkowego w sprzedaży w kategoriach film, muzyka, prasa i multimedia. Trend ten został do pewnego stopnia zrekompensowany dynamiką sprzedaży artykułów papierniczych oraz lifestyle" - napisano.
W IV kwartale 2012 r. rentowność brutto na sprzedaży grupy EM&F wzrosła o 0,6 pp rdr i wyniosła 42,6 proc., a marża brutto w ujęciu wartościowym wzrosła o 5 proc. rdr do 478 mln zł. Spółka podała, że do wzrostu przyczyniła się grupa Smyk, salony Empik, segment e-commerce oraz szkoły językowe.
Po czterech kwartałach 2012 roku NFI Empik miał 3,24 mld zł przychodów. EBIT wyniósł 122,4 mln zł. Zysk netto, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł 6,4 mln zł.
Na koniec 2012 r. łączna powierzchnia handlowo-usługowa Grupy EM&F wynosiła 343,2 tys. m kw. W 2012 roku sieć handlowo-usługowa grupy powiększyła się netto o 8 salonów Empik, 23 sklepy w grupie Smyk, 9 szkół języka angielskiego Speak Up, 24 sklepy w grupie Moda i Uroda (głównie konwersje ze sklepów Peacocks na markę OVS).
W 2012 r. zostało zamkniętych 67 sklepów marek, z którymi zostały rozwiązane umowy franczyzowe. Zamknięcie pozostałych 26 sklepów planowane jest do końca I kwartału 2013 r.
Łączne wydatki inwestycyjne grupy EM&F w IV kwartale 2012 r. wyniosły 82 mln zł, co oznacza wzrost o 53 proc. rdr. W całym 2012 r. CAPEX wyniósł 228 mln zł, co oznacza wzrost o 37 proc. rdr.
Spółka podała w komunikacie, że celem na ten rok jest m.in. rozwój handlu internetowego i ekspansja międzynarodowa (Niemcy, Rosja, Turcja) grupy Smyk, w grupie Empik zastąpienie nisko marżowych kategorii o malejącej sprzedaży (prasa, muzyka, filmy, multimedia) asortymentem niewydawniczym (artykuły podarunkowe, papiernicze, wyposażenia wnętrz, akcesoria kuchenne, przybory szkolne, gadgety, itp.). Grupa planuje też rozszerzenie oferty sklepów internetowych, rozwój online zagranicą (Turcja, Rosja, Niemcy) i rozwój szkół językowych w Rosji i Turcji. Planowane jest też uruchomienie szkoły Speak Up Online.(PAP)
pel/ ana/