Nie będzie przejęcia na rynku spożywczym
Producent marki Delecta, polski oddział koncernu Rieber & Son, poinformował, że nie kupi marki Gellwe od firmy Food Care. Firma wycofała z tego pomysłu po tym, jak UOKiK uznał, że w wyniku transakcji uzyskałaby ona pozycję dominującą na rynku produktów spożywczych.
15.10.2009 | aktual.: 15.10.2009 14:13
Rieber & Son nie będzie się odwoływać od decyzji Urzędu.
Decyzję zakazującą przejęcia Urząd wydał 8 października. W opinii UOKiK zgoda na zakup przez spółkę Rieber Foods Polska, produkującej w Polsce pod marką Delecta, działalności związanej z produkcją wyrobów marki Gellwe od firmy Ford Care, doprowadziłaby do ograniczenia konkurencji na krajowych rynkach bitej śmietany w proszku, ciast w proszku, polew do deserów, proszku do pieczenia, cukru wanilinowego, sody oczyszczonej oraz aromatów do ciast. Na każdym z tych rynków Rieber uzyskałby pozycję dominującą - argumentował Urząd.
Jak poinformowała firma, władze koncernu "nie do końca zgadzają się" z decyzją Urzędu, ale "ją szanują". Teraz spółka chce się skupić na wewnętrznych usprawnieniach i działaniach, które wzmocnią pozycję rynkową marki Delecta oraz opracowaniu strategii, zmierzającej do zwiększenia długoterminowej zyskowności Rieber Foods Polska - dodano w oświadczeniu.
"Potencjał produkcyjny, logistyczny i sprzedażowy firmy, przygotowany z myślą o akwizycji Gellwe, zostanie wykorzystany do realizacji długofalowej strategii umacniania marki Delecta" - podała firma.