Nowy dyskont wkracza do Polski. Pierwszy sklep otworzy w tym tygodniu
Na rynek polski wkracza sieć handlowa MR.DIY z Malezji. Sieć sklepów z narzędziami i akcesoriami już w tym tym tygodniu otworzy swój pierwszy sklep w Polsce. W pierwszej fazie podboju polskiego rynku stawia na galerie handlowe.
18.11.2024 | aktual.: 18.11.2024 10:09
Malezyjska sieć MR.DIY zamierza konkurować m.in. z Pepco czy Action, które zyskały dużą popularność w naszym kraju. Jednak przybywa im nowy konkurent. Sieć MR. DIY zadebiutuje już 23 listopada w Centrum Handlowym Platan w Zabrzu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Malezyjska sieć sklepów wchodzi do Polski
W listopadzie i grudniu planowane są kolejne otwarcia, m.in. Galerii Bronowice w Krakowie, Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim oraz w Bielsku-Białej.
Polska będzie jednym z pierwszych europejskich rynków, na którym pojawia się Mr. DIY. Sklepy pod tym szyldem działają w Hiszpanii (24 placówki) i w Turcji (113 placówek). Łącznie sieć posiada sklepy w 12 państwach, ale są to głównie kraje azjatyckie. Najwięcej, bo ponad 1,2 tys. placówek, działa w Malezji.
Leo Gan, odpowiedzialny za rozwój MR. DIY, uważa Polskę za atrakcyjny rynek o stabilnych warunkach rozwoju. – Rynek polski charakteryzuje się wzrostem obrotów najemców i rosnącą odwiedzalnością obiektów handlowych. Jesteśmy zadowoleni z potencjału w segmencie "dom i ogród", co daje nam solidne podstawy do zrównoważonego rozwoju – zaznaczył Gan, cytowany przez portalspozywczy.pl.
Co można kupić w Mr. DIY?
Mr. DIY oferuje około 20 tys. produktów w dziesięciu kategoriach: sprzęt, artykuły gospodarstwa domowego, sprzęt elektryczny, wyposażenie wnętrz, akcesoria samochodowe, artykuły papiernicze i sportowe, zabawki, prezenty, akcesoria komputerowe i mobilne oraz biżuteria i kosmetyki. Sieć używa sloganu "Always low prices" (ang. zawsze niskie ceny).
Pierwszy sklep Mr. DIY otwarto w 2005 r. Obecnie sieć stała się największym sprzedawcą artykułów wyposażenia wnętrz w regionie. Mr. DIY obsługuje rocznie ponad 80 milionów klientów. Do końca pierwszego kwartału 2025 roku MR.DIY zamierza otworzyć w Polsce łącznie 10 sklepów.
Znana amerykańska marka wraca do Polski
Jednak nie tylko MR.DIY próbuje swoich sił na polskim rynku. Jak pisaliśmy w WP Finanse, do Polski po niemal 10-letniej przerwie wróciła amerykańska marka odzieżowa GAP. Marka 7 września 2024 r. otworzyła swój pierwszy sklep w Designer Outlet Warszawa.
Tym samym Polska dołącza do państw Europy Środkowo-Wschodniej, w których GAP jest już obecny. Marka posiada sklepy w Czechach, na Słowacji i Węgrzech.
Na początku GAP oferował dżinsy i podstawowe elementy ubioru, aby dotrzeć do młodszych klientów. Marka dość szybko skradła serca miłośników odzieży i rozszerzyła asortyment o akcesoria i inne denimowe ubrania.