Trwa ładowanie...
d1dmrp5

Odwołania od decyzji ws. II linii metra oddalone

10.7.Warszawa (PAP) - Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła w piątek odwołania obu konsorcjów protestujących przeciwko decyzji przetargowej Metra Warszawskiego w sprawie wyboru...

d1dmrp5
d1dmrp5

10.7.Warszawa (PAP) - Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła w piątek odwołania obu konsorcjów protestujących przeciwko decyzji przetargowej Metra Warszawskiego w sprawie wyboru wykonawcy budowy centralnego odcinka II linii metra w Warszawie.

Oba konsorcja mogą się odwołać do sądu w ciągu 7 dni, sąd ma dwa tygodnie na wydanie orzeczenia w tej sprawie.

Wcześniej protesty firm rozpatrywała komisja przetargowa warszawskiego metra. Oba odrzuciła w połowie maja. Rozpatrywanie zarzutów KIO zakończyła przed tygodniem. Ogłoszenie wyroku zostało odłożone na piątek ze względu na zawiłość sprawy.

Przetarg na budowę metra rozstrzygnięto 29 kwietnia. Wygrało go włosko-tureckie konsorcjum Astaldi-Gulermak, które złożyło najtańszą ofertę, opiewającą na 4,1 mld zł.

d1dmrp5

Do KIO odwołały się dwa konsorcja, których oferty były drugą i trzecią pod względem ceny. Ta złożona przez China Overseas Engineering Group (Covec) opiewała na kwotę ok. 4,5 mld zł, a złożona przez Mostostal Warszawa na blisko 5 mld zł.

Podczas ostatniej rozprawy pełnomocnicy obu odwołujących się konsorcjów przekonywali, że zamawiający nie zachował należytej staranności przy weryfikacji oferty Astaldi-Gulermak i wybrał ofertę najtańszą, nie biorąc pod uwagę zawartych w niej uchybień. Z zarzutami nie zgodzili się pełnomocnicy zwycięskiego konsorcjum. Argumentowali, że wszystkie złożone przez nich dokumenty spełniały ustawowe wymagania, a odwołujące się konsorcja nie przedstawiły żadnych dowodów na potwierdzenie swoich tez.

Odwołujący się zarzucali zwycięskiej ofercie błędy formalnoprawne, m.in. wniesienie wadliwego wadium i brak stosownych pełnomocnictw, ale też rażąco niską, ich zdaniem, cenę i zaniechanie przez miasto żądania wyjaśnień w tej sprawie. Ich zdaniem firma Astaldi nie udowodniła też, że jej sytuacja ekonomiczna pozwala na wykonanie inwestycji. Mostostal Warszawa ocenił ponadto, że warunków przetargu nie spełnia także druga pod względem ceny oferta, bo promesy bankowe przedstawione przez chińskie konsorcjum nie potwierdziły jego zdolności kredytowej.

Centralny odcinek drugiej linii ma mieć długość ok. 6 km - od Ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego. Powstać ma siedem stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński. (PAP)

mca/ malk/ woj/

d1dmrp5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1dmrp5