Oferta akcji Fenghua SoleTech, warta 10,4-12,7 mln euro, ruszy w piątek

Warszawa, 15.10.2014 (ISBnews)- Publiczna oferta 1.200.000 mln nowych akcji chińskiej spółki Fenghua SoleTech AG ruszy w piątek, 17 października. Na ofertę składa się oferta publiczna akcji na terenie Niemiec i Polski oraz oferty prywatne skierowane do inwestorów instytucjonalnych poza terytorium Niemiec, Polski i USA. Spółka szacuje, że przy założeniu znalezienia nabywców na wszystkie nowe akcje i pozyska z oferty od 10,4 do 12,7 mln euro, które przeznaczy głównie na rozbudowę zakładu produkcyjnego, wynika z prospektu emisyjnego. Debiut giełdowy w Warszawie i Frankfurcie planowany jest na 6 listopada.

15.10.2014 08:15

Oferta rozpocznie się w 17 października i zakończy 23 października 2014 roku.

"Spółka i globalni współkoordynatorzy wyraźnie zastrzegają sobie prawo do zamknięcia księgi popytu przed 23 października 2014 roku oraz do ogłoszenia wcześniejszego zakończenia okresu oferty" - czytamy w prospekcie.

Zlecenia kupna akcji mogą być wycofywane bez ograniczeń do końca okresu oferty. W ostatnim dniu okresu oferty, inwestorzy indywidualni mogą składać oferty kupna akcji do godziny 12:00 w południe (czasu środkowoeuropejskiego), a inwestorzy instytucjonalni do godziny 18:00.

Przedział cenowy wynosi 10-12 euro za jedną nową akcję.

Spółka oczekuje, że obrót akcjami rozpocznie się w dniu 6 listopada 2014 roku, podano także.

Globalnymi koordynatorami oferty i współprowadzącymi księgę popytu są Acon Actienbank AG i Dom Maklerski DF Capital.

Kwotę wpływów netto uzyskaną ze sprzedaży nowych akcji (które szacuje się pomiędzy 10,4 mln euro do 12,7 mln euro) spółka zamierza przeznaczyć na sfinansowanie dalszego rozwoju swojej działalności.

"W szczególności Fenghua planuje: wykorzystać około 95% wpływów netto z oferty (tj. pomiędzy 9,88 mln euro oraz 12,07 mln euro) rozbudowę swojego zakładu produkcyjnego (?) , wykorzystać około 5% wpływów netto z oferty (tj. pomiędzy 0,52 mln euro oraz 0,63 mln euro) na projektowanie produktów i rozwój techniczny przez zainwestowanie w dodatkowe oprogramowanie do projektowania podeszew i zakup narzędzi przeznaczonych do rozwoju prototypów i testów" - czytamy dalej.

Spółka podała, że jeżeli wpływy netto z oferty nie wystarczą na zrealizowanie powyższego planu, Fenghua planuje sfinansować go w maksymalnym możliwym stopniu przy pomocy środków uzyskanych z oferty, a do sfinansowania pozostałej części zainwestuje własne przepływy pieniężne.

Fenghua powstała w 2004 roku. Jest chińskim producentem podeszew do obuwia wykorzystującym nowoczesne technologie w procesie produkcji. Wytwarzane przez Fenghua podeszwy przeznaczone są do produkcji wyczynowego obuwia sportowego oraz obuwia rekreacyjnego i obuwia codziennego inspirowanego stylistyką sportową.

Oferta produktów spółki adresowana jest głównie do producentów chińskich i międzynarodowych marek obuwniczych plasujących się w przedziale od średniego do najwyższego segmentu rynku.

Wszystkie podeszwy wytwarzane są we własnych zakładach Fenghua lub w zakładach produkujących na zlecenie spółki w regionie Jinjiang, który jest jednym z wiodących chińskich ośrodków produkcji obuwia i akcesoriów obuwniczych.

Fenghua wytwarza rocznie ponad 40 milionów par podeszew obuwniczych, zaś dystrybucja produktów odbywa się za pośrednictwem własnej sieci sprzedaży Fenghua, poprzez którą wyroby trafiają do producentów krajowych i międzynarodowych marek obuwia oraz do lokalnych dystrybutorów.

Dotychczasowy kapitał zakładowy spółki liczy 10.000.000 w pełni opłaconych akcji nie posiadających wartości nominalnej , z których każda posiada wyliczoną wartość referencyjną 1,00 euro . Głównym akcjonariuszem Fenghua jest Capital Mobilier Inc., do którego należy 6.750.000 akcji zwykłych i dających 67,50% udziałów. Spółka ta jest kontrolowana przez dyrektora generalnego Fenghua -Weijie Lin. Przy założeniu, że wszystkie nowe akcje zostaną objęte udział Capital Mobilier Inc. spadnie do 60,27%.

Przychody Fenghua wyniosły 90,06 mln euro w 2013 roku wobec 83,58 mln euro rok wcześniej. Zysk netto spółki sięgnął 18,75 mln euro w 2013 r. w porównaniu z 15,49 mln euro rok wcześniej. Marża zysku netto wzrosła do 20,8% wobec 18,5% w 2012 r.

Po I półroczu 2014 przychody Fenghua wzrosły do 42,47 mln euro z 37,41 mln euro rok wcześniej. Zysk netto zwiększył się w tym czasie do 9,55 mln euro wobec 7,86 mln euro rok wcześniej.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)