Optycy widzą przyszłość wyraźnie i kolorowo
Rynek sprzyja sprzedawcom soczewek. Rocznie na okulary i soczewki Polacy wydają blisko 2,4 mld zł - informuje "Puls Biznesu".
09.05.2014 | aktual.: 09.05.2014 06:28
Perspektywy dla firm sprzedających okulary i soczewki kontaktowe są nie tylko wyraźne, ale też bardzo różowe. W latach 2014-15 cały rynek wart blisko 2,4 mld zł urośnie z 2-procentową dynamiką - wynika z danych Euromonitor International.
- Szczególnie rynek soczewek jest bardzo perspektywiczny. Szacuje się, że obecnie nosi je 800 tys. osób, czyli około 2 proc. społeczeństwa, tymczasem w Holandii, USA czy krajach skandynawskich nawet co dziesiąty mieszkaniec. Mamy więc potencjał do rozwoju - mówi Wojciech Kyciak, prezes Bezokularow.pl.
Jacek Młodawski, wiceprezes Szkla.com, również uważa, że rynek szkieł kontaktowych jest ciągle bardzo atrakcyjny, choć nie notuje już tak dużych zwyżek jak jeszcze kilka lat temu. - Dzisiaj większość zwyżek przypada na internet, gdzie od kilku lat przewagę mają te same podmioty. Duże zachodnie firmy próbowały wejść do Polski, ale bez większych sukcesów - uważa Jacek Młodawski.