Orange Polska: Spadek cen w segmencie B2B zwiększy presję na przychody i EBITDA

Warszawa, 12.02.2015 (ISBnews) - Orange Polska przewiduje, że 2015 rok będzie znów pełen wyzwań, a spadek cen w segmencie B2B zwiększy presję na przychody i EBITDA, poinformował członek zarządu ds. finansów operatora Maciej Nowohoński. Niedawno rozpoczęta aukcja na częstotliwości LTE skłania do ostrożności co do szacowania przyszłych przepływów pieniężnych.

12.02.2015 18:13

"W 2014 roku, pomimo utrzymującej się presji konkurencyjnej na przychody, udało się nam nieznacznie zwiększyć organiczne przepływy pieniężne. Dzięki stałej dyscyplinie finansowej, wygenerowaliśmy znaczące oszczędności kosztowe oraz wydatkowaliśmy znacznie mniej środków pieniężnych na inwestycje, przy jednoczesnej istotnej poprawie jakości sieci. Przewidujemy, że 2015 rok będzie znów pełen wyzwań, a spadek cen w segmencie B2B zwiększy presję na przychody i EBITDA" - powiedział Nowohoński, cytowany w komunikacie.

Wskazał, że nowe inicjatywy po stronie kosztów oraz dalsze obniżanie nakładów inwestycyjnych (z wyłączeniem projektu rozbudowy światłowodowej sieci dostępowej) powinny pomóc w ograniczeniu tego niekorzystnego trendu.

"Zachęceni dużym popytem rynkowym na szybki Internet, korzystnymi zmianami w środowisku regulacyjnym oraz obiecującymi wynikami projektu pilotażowego FTTH, planujemy znaczące inwestycje w światłowodową sieć dostępową" - dodał członek zarządu ds. finansów operatora.

Nowohoński zaznaczył, że operator przewiduje, że w 2015 roku organiczne przepływy pieniężne (z uwzględnieniem nowego projektu inwestycyjnego) wyniosą ok. 900 mln zł.

"Niedawno rozpoczęta aukcja na częstotliwości LTE skłania do ostrożności co do szacowania naszych przyszłych przepływów pieniężnych. Jednak jesteśmy nadal zdeterminowani, by zapewnić odpowiednie wynagrodzenie akcjonariuszom, i zaproponujemy wypłatę w 2015 roku dywidendy w wysokości 0,5 zł na akcję" - podsumował członek zarządu Orange Polska.

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP), a także świadczy usługi telefonii komórkowej, w tym usługi trzeciej generacji w standardzie UMTS oraz usługi oparte na technologii CDMA.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)