Oreo królują na polskim rynku
Sprzedaż ciastek Oreo przeszła najśmielsze oczekiwania producenta. Kraft Foods spodziewał się sukcesu, ale nie przypuszczał, że czekoladowe markizy będą się cieszyły aż taką popularnością - donosi portalspozywczy.pl.
11.10.2011 | aktual.: 11.10.2011 22:21
Ile dokładnie wynosi sprzedaży herbatników, producent nie podaje. Z informacji udzielonych przez przedstawicieli Kraft Foods wynika jedynie, że jest ona o wiele wyższa od zakładanej. Roczna sprzedaż Oreo na świecie przekracza 1,5 mld dolarów.
- O tym, że wprowadzenie Oreo było dobrą decyzją może świadczyć fakt, że od momentu wejścia na polski rynek, zaczęło ono skutecznie rywalizować o klienta nie tylko w kategorii markiz, ale także zdobywać dotychczasowych konsumentów tabliczek czekoladowych, pralin i batonów - komentuje Agnieszka Kępińska-Sadowska, kierowniczka ds. kontaktów zewnętrznych i komunikacji Kraft Foods Polska.
Kraft Foods Polska wprowadził markę Oreo do Polski w styczniu 2011 r. - Oreo od wielu lat są nr 1 na świecie, dlatego chcielibyśmy, aby były równie popularne w Polsce - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Agnieszka Kępińska-Sadowska, kierowniczka ds. kontaktów zewnętrznych i komunikacji Kraft Foods Polska.
Firma Kraft Foods Polska zainwestowała w reklamę TV, outdoor, działania na portalu społecznościowym Facebook, organizację degustacji i działań promocyjnych w sklepach, organizację promocji na stacjach benzynowych. Nawiązała również współpracę z McDonaldem.
Kraft Foods Polska jest liderem na rynku ciastek i herbatników w Polsce. Oprócz Oreo sprzedaje też LU GO!, LU Petitki, Lubisie, San, krakersy TUC.