P&G: Polska jednym z kluczowych światowych centrów innowacji koncernu
Warszawa, 02.03.2017 (ISBnews) - Polska jest dla Procter & Gamble (P&G) jednym z kluczowych centrów światowych innowacji i właśnie tu koncern chce kontynuować działania w kierunku wspierania, tworzenia i rozwoju innowacyjnych rozwiązań, poinformował ISBnews dyrektor P&G Global Business Services Janusz Dziurzyński.
02.03.2017 | aktual.: 02.03.2017 14:08
"Z myślą o rozwoju biznesu oraz dzielenia się wiedzą z partnerami, przez ostatni rok P&G zaangażowało się w wiele projektów. ABSL Start-Up Challenge, program Startup Spark, czy niedawno zakończony Hackathon, którego motywem przewodnim było tworzenie rozwiązań technologicznych i programistycznych z wykorzystaniem technologii Big Data. Dla P&G innowacja to podstawa biznesu, a Polska jest dla firmy jednym z kluczowych centrów światowych innowacji i właśnie tu chcemy kontynuować nasze działania w kierunku wspierania, tworzenia i rozwoju innowacyjnych rozwiązań" - powiedział ISBnews Dziurzyński.
Jak wskazał, działalność koncernu w tym obszarze uwzględnia współpracę z uczelniami wyższymi, która umożliwia lepsze zrozumienie wzajemnych potrzeb, jak również z małymi przedsiębiorstwami, które charakteryzują się elastycznością w tworzeniu innowacji.
"Razem tworzymy globalne rozwiązania oparte o innowacyjne technologie, udoskonalając wydajność operacyjną firmy i jej partnerów, a także tworząc wartość dla klientów. Tworzenie innowacji wykorzystujących technologie Big Data i Internet Rzeczy (IoT) wymaga odpowiednich kompetencji oraz warunków współpracy pomiędzy ośrodkami akademickimi oraz biznesem, zarówno tym dużym, jak i małym, który w ostatnich latach bardzo intensywnie rozwija się w Polsce w ramach coraz liczniejszych startupów" - stwierdził dyrektor.
Zaznaczył, że P&G przykłada dużą wagę do współpracy ze startupami dzieląc się doświadczeniem biznesowym i wspólnie poszukując innowacyjnych rozwiązań. Efektem tej pracy mają być rozwiązania stosowane na światową skalę.
"Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki - pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury, która obsługuje 80 mln konsumentów w 9 krajach regionu" - podkreślił przedstawiciel P&G.
W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data.
Procter & Gamble (P&G) to jedna z największych globalnych firm FMCG z portfelem ok. 50 marek. W Polsce rozpoczęła działalność w 1991 roku.
Sebastian Gawłowski
(ISBnews)