Pascal i Okrasa pokażą, jak gotować tanio
Czołowi kucharze - Pascal Brodnicki i Karol Okrasa - w najnowszej kampanii Lidla zachęcają Polaków do taniego, ale ciekawego gotowania w domu. Produkty niezbędne do przyrządzenia proponowanych potraw sklep ten będzie oferować w promocyjnych cenach.
30.07.2012 | aktual.: 30.07.2012 23:07
Kucharze Pascal Brodnicki i Karol Okrasa od dzisiaj przez co najmniej rok będą uczyć Polaków, jak gotować smacznie i tanio w oparciu o produkty ze sklepów Lidl. Co tydzień na stronie kuchnialidla.pl kucharze będą prezentować dwa konkurencyjne przepisy. Krok po kroku będą wyjaśniać, jak przyrządzić proponowane przez nich dania.
- Podoba mi się przesłanie, że z prostych, dobrych jakościowo składników da się przygotować wartościowy posiłek dla całej rodziny i aby zjeść smacznie nie trzeba wielogodzinnego poświęcenia ani dużych nakładów finansowych. Szczerze się pod tym podpisuję! - komentuje swój udział w projekcie Karol Okrasa.
- Co tydzień wspólnie z Karolem będziemy walczyć o Państwa podniebienia. Prócz nauki gotowania będzie więc pojedynek w konwencji złośliwych docinków i prób udowodnienia, że najlepszy kucharz jest tylko jeden, a reszta to tylko…okrasa! Mam nadzieję, że ten projekt, okraszony dowcipem i żartami sytuacyjnym, szybko zyska Państwa sympatię - dodaje Brodnicki.
Do gotowania zachęcą przepisy, które wraz z listą niezbędnych składników dostępne będą w każdym Lidlu, ułatwiając klientom skompletowanie wszystkiego, co potrzebne do przygotowania posiłków proponowanych przez obu kucharzy. W każdym tygodniu, w którym będą promowane dania autorstwa Karola Okrasy i Pascala Brodnickiego, składniki tychże potraw dostępne będą w sieci sklepów Lidl w niższych cenach. Akcja będzie trwała co najmniej rok, co oznacza, że kuchnia polskich domów w ciągu roku wzbogaci się o 104 dobre jakościowo przepisy kulinarne.
Smacznie jak w domu
- Jesteśmy przekonani, że każdy może się zdrowo i niedrogo odżywiać, a przygotowanie posiłków może być łatwe i zajmować niewiele czasu. Na tych właśnie czterech przesłankach opiera się idea projektu „Pascal kontra Okrasa” - mówi Anna Biskup, PR manager Lidl Polska. - Zdrowe, atrakcyjne cenowo, łatwe i szybkie to cztery wartości odnoszące się do jedzenia, które chcemy promować i które znajdują odzwierciedlenie w najnowszym badaniu dotyczącym zwyczajów żywieniowych Polaków - uzupełnia przedstawicielka Lidl Polska.
Prawie ¾ Polaków jada obiad wyłącznie w domu, kolejne 20 proc. pytanych robi to często. Zaledwie 5 proc. z nas stołuje się barach i restauracjach. Tylko 0,5 proc. nigdy nie je posiłków w domu - wynika z badania dotyczącego zwyczajów żywieniowych Polaków, przeprowadzonego przez Instytut Homo Homini na zlecenie Lidl Polska.
Bardziej ufamy posiłkom przyrządzonym w domu niż w restauracji czy barze. Okazuje się, że ponad 90 proc. pytanych jest zdania, że domowe jedzenie jest zdrowsze, bo wiemy, jakich użyto składników. Ponadto aż 9 na 10 respondentów uważa, że gotowanie w domu jest dużo tańsze.
Domowe posiłki najrzadziej jedzą mieszkańcy Mazowsza i w województwie łódzkim, gdzie mniej niż sześciu na dziesięciu badanych je obiad w domu. W pozostałych województwach obiad w domu to niemal codzienność.
Jak się okazuje, gotujemy przede wszystkim dla przyjemności i relaksu. Takiej odpowiedzi kolejno udzieliło 37,5 oraz 29,3 proc. respondentów. Dla ponad 1/3 Polaków gotowanie jest natomiast zwykłą codzienną czynnością. Tylko nieco ponad 1 proc. uważa, że gotowanie w domu jest obowiązkiem. Aż siedmiu na dziesięciu badanych przygotowuje posiłki codziennie lub prawie codziennie, a 15 proc. robi to kilka razy w tygodniu. Do gotowania w domu zniechęca nas przede wszystkim długi czas przygotowywania posiłków oraz koszty zakupienia niezbędnych produktów – tak uważa 25 proc. pytanych.
Kuchnia polska najlepsza
Pytani przez Instytut Homo Homini wskazywali, że polska kuchnia jest najsmaczniejsza i to z niej czerpią inspirację, przyrządzając domowe posiłki. Co do potraw z innych krajów, najbardziej cenimy sobie makarony i pizzę. To właśnie kuchnia włoska, zaraz po polskiej, wskazywana jest najczęściej jako najpopularniejsza. Badania potwierdziły również, że cenimy sobie przepisy, które pozwalają przygotować potrawę szybko i tanio.
Polacy pytani o częstotliwość robienia zakupów wskazują, że kupują często, ale niewielkie ilości produktów. Wydajemy przy tym mniejsze kwoty. 40 proc. przy jednorazowej wizycie w sklepie spożywczym wydaje do 50 zł. 33 proc. przeznacza na zakupy ok. 100 zł, natomiast ok. 200 zł wydaje jednorazowo zaledwie 5 proc. pytanych.