Pascal i Okrasa pokażą, jak gotować tanio

Czołowi kucharze - Pascal Brodnicki i Karol Okrasa - w najnowszej kampanii Lidla zachęcają Polaków do taniego, ale ciekawego gotowania w domu. Produkty niezbędne do przyrządzenia proponowanych potraw sklep ten będzie oferować w promocyjnych cenach.

Obraz
Źródło zdjęć: © Lidl Polska

Kucharze Pascal Brodnicki i Karol Okrasa od dzisiaj przez co najmniej rok będą uczyć Polaków, jak gotować smacznie i tanio w oparciu o produkty ze sklepów Lidl. Co tydzień na stronie kuchnialidla.pl kucharze będą prezentować dwa konkurencyjne przepisy. Krok po kroku będą wyjaśniać, jak przyrządzić proponowane przez nich dania.

- Podoba mi się przesłanie, że z prostych, dobrych jakościowo składników da się przygotować wartościowy posiłek dla całej rodziny i aby zjeść smacznie nie trzeba wielogodzinnego poświęcenia ani dużych nakładów finansowych. Szczerze się pod tym podpisuję! - komentuje swój udział w projekcie Karol Okrasa.

- Co tydzień wspólnie z Karolem będziemy walczyć o Państwa podniebienia. Prócz nauki gotowania będzie więc pojedynek w konwencji złośliwych docinków i prób udowodnienia, że najlepszy kucharz jest tylko jeden, a reszta to tylko…okrasa! Mam nadzieję, że ten projekt, okraszony dowcipem i żartami sytuacyjnym, szybko zyska Państwa sympatię - dodaje Brodnicki.

Do gotowania zachęcą przepisy, które wraz z listą niezbędnych składników dostępne będą w każdym Lidlu, ułatwiając klientom skompletowanie wszystkiego, co potrzebne do przygotowania posiłków proponowanych przez obu kucharzy. W każdym tygodniu, w którym będą promowane dania autorstwa Karola Okrasy i Pascala Brodnickiego, składniki tychże potraw dostępne będą w sieci sklepów Lidl w niższych cenach. Akcja będzie trwała co najmniej rok, co oznacza, że kuchnia polskich domów w ciągu roku wzbogaci się o 104 dobre jakościowo przepisy kulinarne.

Smacznie jak w domu

- Jesteśmy przekonani, że każdy może się zdrowo i niedrogo odżywiać, a przygotowanie posiłków może być łatwe i zajmować niewiele czasu. Na tych właśnie czterech przesłankach opiera się idea projektu „Pascal kontra Okrasa” - mówi Anna Biskup, PR manager Lidl Polska. - Zdrowe, atrakcyjne cenowo, łatwe i szybkie to cztery wartości odnoszące się do jedzenia, które chcemy promować i które znajdują odzwierciedlenie w najnowszym badaniu dotyczącym zwyczajów żywieniowych Polaków - uzupełnia przedstawicielka Lidl Polska.

Prawie ¾ Polaków jada obiad wyłącznie w domu, kolejne 20 proc. pytanych robi to często. Zaledwie 5 proc. z nas stołuje się barach i restauracjach. Tylko 0,5 proc. nigdy nie je posiłków w domu - wynika z badania dotyczącego zwyczajów żywieniowych Polaków, przeprowadzonego przez Instytut Homo Homini na zlecenie Lidl Polska.

Bardziej ufamy posiłkom przyrządzonym w domu niż w restauracji czy barze. Okazuje się, że ponad 90 proc. pytanych jest zdania, że domowe jedzenie jest zdrowsze, bo wiemy, jakich użyto składników. Ponadto aż 9 na 10 respondentów uważa, że gotowanie w domu jest dużo tańsze.

Domowe posiłki najrzadziej jedzą mieszkańcy Mazowsza i w województwie łódzkim, gdzie mniej niż sześciu na dziesięciu badanych je obiad w domu. W pozostałych województwach obiad w domu to niemal codzienność.

Jak się okazuje, gotujemy przede wszystkim dla przyjemności i relaksu. Takiej odpowiedzi kolejno udzieliło 37,5 oraz 29,3 proc. respondentów. Dla ponad 1/3 Polaków gotowanie jest natomiast zwykłą codzienną czynnością. Tylko nieco ponad 1 proc. uważa, że gotowanie w domu jest obowiązkiem. Aż siedmiu na dziesięciu badanych przygotowuje posiłki codziennie lub prawie codziennie, a 15 proc. robi to kilka razy w tygodniu. Do gotowania w domu zniechęca nas przede wszystkim długi czas przygotowywania posiłków oraz koszty zakupienia niezbędnych produktów – tak uważa 25 proc. pytanych.

Kuchnia polska najlepsza

Pytani przez Instytut Homo Homini wskazywali, że polska kuchnia jest najsmaczniejsza i to z niej czerpią inspirację, przyrządzając domowe posiłki. Co do potraw z innych krajów, najbardziej cenimy sobie makarony i pizzę. To właśnie kuchnia włoska, zaraz po polskiej, wskazywana jest najczęściej jako najpopularniejsza. Badania potwierdziły również, że cenimy sobie przepisy, które pozwalają przygotować potrawę szybko i tanio.

Polacy pytani o częstotliwość robienia zakupów wskazują, że kupują często, ale niewielkie ilości produktów. Wydajemy przy tym mniejsze kwoty. 40 proc. przy jednorazowej wizycie w sklepie spożywczym wydaje do 50 zł. 33 proc. przeznacza na zakupy ok. 100 zł, natomiast ok. 200 zł wydaje jednorazowo zaledwie 5 proc. pytanych.

Wybrane dla Ciebie
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
"Powstała moda na te znicze". Ludzie wydają po kilkaset złotych
"Powstała moda na te znicze". Ludzie wydają po kilkaset złotych
Uwaga przy jesiennych porządkach. Kary mogą sięgać 5 tys. zł
Uwaga przy jesiennych porządkach. Kary mogą sięgać 5 tys. zł
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok