Peixin potwierdza plany przyszłorocznej, wtórnej oferty publicznej o wartości 70‑100 mln zł
21.11. Warszawa (PAP) - Peixin potwierdza, że w połowie przyszłego roku będzie chciał przeprowadzić wtórną ofertę publiczną, z której planuje pozyskać 70-100 mln zł na realizacją...
21.11.2013 | aktual.: 21.11.2013 14:53
21.11. Warszawa (PAP) - Peixin potwierdza, że w połowie przyszłego roku będzie chciał przeprowadzić wtórną ofertę publiczną, z której planuje pozyskać 70-100 mln zł na realizacją kolejnej fazy programu inwestycyjnego. Obecnie spółka kontynuuje inwestycje i analizuje dwie lokalizacje pod budowę nowej fabryki - poinformowali na konferencji przedstawiciele Peixin.
"Pomimo uzyskania mniejszych od planowanych wpływów z oferty publicznej kontynuujemy nasz program inwestycyjny. Pierwsze dwie fazy programu zamierzamy nadal finansować ze środków własnych i pozyskanych z debiutu giełdowego. Trzecia, najbardziej kapitałochłonna część programu polegająca na budowie nowej fabryki będzie wymagała od nas przeprowadzenia kolejnej emisji akcji, z której chcielibyśmy pozyskać 70-100 mln zł" - powiedziała na konferencji Hongyan Dai, dyrektor ds. finansowych Peixin.
Peixin rozważa obecnie dwie lokalizacje, w których mogłaby powstać nowa fabryka spółki, decyzja w tej sprawie ma zostać podjęta do końca roku. Jednocześnie firma prowadzi przebudowę byłego magazynu na kolejną fabrykę. Cały program inwestycyjny ma kosztować około 70 mln euro i pozwolić firmie na czterokrotne zwiększenie mocy produkcyjnych w odpowiedzi na zwiększający się popyt na jej produkty.
Chińska spółka znacząco zwiększyła w trzecim kwartale sprzedaż na rynku lokalnym. Po trzech kwartałach udział sprzedaży krajowej w całości przychodów wzrósł do 63 proc. z 54 proc. rok wcześniej.
"Było to związane z dobrym zachowaniem rynku chińskiego, gdzie nowe regulacje ekologiczne sprawiają, że mniejsi producenci artykułów higienicznych konsolidują się, co wpływa na poziom zamówień. Ważnym czynnikiem jest też utrzymywanie się dobrej sytuacji makroekonomicznej w Chinach" - powiedział Kaida Xie, szef marketingu i sprzedaży Peixin.
"Jednocześnie nadal chcemy zwiększać sprzedaż zagraniczną, ale realizowaną w sposób bezpośredni. Ten segment naszej sprzedaży odnotował w trzecim kwartale wzrost o 100 proc. do 3,3 mln euro. Sprzedaż zagraniczna realizowana przez pośredników została ograniczona w kwartale do 2,8 mln euro z 5,5 mln euro rok wcześniej" - dodał.
Przedstawiciele spółki podtrzymali, że za granicą widzą perspektywy największego wzrostu na rynku tureckim, amerykańskim oraz indyjskim. Docelowy podział przychodów, który planuje osiągnąć Peixin to 50 proc. ze sprzedaży na rynku chińskim oraz 50 proc. ze sprzedaży zagranicznej.
Peixin to chińska spółka zajmująca się produkcją maszyn i linii produkcyjnych do wytwarzania artykułów higienicznych, która w październiku zadebiutowała na warszawskiej GPW.
Spółka po trzech kwartałach wypracowała 43 mln euro przychodów, zysk operacyjny w wysokości 13,5 mln euro oraz 11,2 mln euro zysku netto.
Jak poinformowali podczas czwartkowej konferencji przedstawiciele spółki wzrost przychodów wynikał głównie ze zwiększonej skali zamówień. Wzrosła również średnia cena maszyn sprzedawanych przez Peixin, na co przełożył się większy udział w sprzedaży produktów bardziej wyszukanych technologicznie. Miało to również wpływ na nieznaczny wzrost marży brutto na sprzedaży, która osiągnęła poziom 36,3 proc. (PAP)
kuc/ osz/