Perfumy zwiększające efektywność pracy?!
Japonia jest największym rynkiem kosmetyków na świecie. Największy udział w sprzedaży mają kosmetyki służące pielęgnacji twarzy i produkty związane z makijażem. Ostatnio odnotowuje się jednak spore zainteresowanie nietypowymi perfumami.
Japończycy, którzy już od dawna badają wpływ zapachów na samopoczucie, zdrowie i zachowanie, odkryli, że zapach pieniędzy wpływa pozytywnie na efektywność pracy pracowników. Zainspirowany tym pomysłem projektant Patrick McCarthy wprowadził na rynek perfumy o zapachu pieniędzy.
Czy zatem rozpylając zapach pieniędzy można wpłynąć pozytywnie na wydajność pracowników? Money, to perfumy, do których produkcji wykorzystano „aromat" pieniędzy a także inne dodatki, które uprzyjemniają zapach. Perfumy dla kobiet, Her Money, zostały wzbogacone mieszanką zapachów różowego grejpfruta, mandarynki, frezji, owocu pasji i melona. Z kolei męska odsłona zapachu Money zawiera w sobie cytrusowe akordy wzbogacone wonią rozmarynu, trawy i aromatów drzewnych.
Nie jest to pierwszy projekt „pieniędzy w płynie" - pierwsza próba konstrukcji modnego i wzmagającego efektywność zapachu to jeszcze 2006 rok - poprzednia wersja perfum nie uzyskała jednak szerokiej aprobaty. Czy obecna wersja będzie lepsza czy też okaże się żartem skierowanym w zachłannych? Jeśli zapach rzeczywiście przyczyni się do poprawy efektywności pracy, będzie to zdecydowanie produkt dla sprzedawców, których poziom motywacji często spada.
Na podstawie: nydailynews.com