Rewolucyjne etykiety w Biedronce. Pierwszy taki sklep sieci
Biedronka świętuje otwarcie 3500 sklepu w Polsce, który stanął w Skórzewie pod Poznaniem. To pierwszy sklep sieci, który został wyposażony w elektroniczne etykiety cenowe.
24.11.2023 | aktual.: 25.11.2023 06:42
W swoim najnowszym sklepie sieć Biedronka wprowadziła nowe rozwiązanie w zakresie oznaczania cen produktów. Pojawiły się elektroniczne etykiety cenowe - informuje portal dlahandlu.pl.
System pozwala na automatyczną aktualizację cen na sklepowych półkach, powiązując produkty z centralnym systemem SAP Biedronki. E-oznaczenia, przypominające tradycyjne, papierowe etykiety, mają być łatwe do odczytania przez klientów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Celem wprowadzenia tego rozwiązania jest zapewnienie klientom pewności co do poprawności podawanych cen - tłumaczy Biedronka w swoim komunikacie. Sieć podkreśla, że elektroniczne oznaczanie cen ma również przyczynić się do redukcji zużycia papieru, co jest zgodne z ich strategią zrównoważonego rozwoju.
Dzięki tej rewolucyjnej zmianie klienci będą mieli zawsze pewność, że podana cena za konkretny artykuł, po który sięgają jest prawidłowa - informuje sieć.
Serwis przypomina, że sieć Biedronka była wcześniej karana przez UOKIK "za uwidacznianie cen, które naruszało zbiorowe interesy konsumentów".
Najpierw Lidl, teraz Biedronka
Coraz więcej sklepów odchodzi od papierowych cen. Pierwsze placówki sieci Lidl zostały wyposażone w nowe rozwiązanie jeszcze w 2022 roku – test wyszedł pozytywnie, więc sieć wprowadziła system we wszystkich sklepach.
Wyświetlacze są bezpośrednio połączone z systemem zarządzania towarami, dlatego wszystkie zmiany cen oraz informacji o produkcie są automatycznie przenoszone na e-cenówki, niemal w czasie rzeczywistym - informuje Lidl.
Sieć tłumaczyła, że dzięki zastosowaniu systemu elektronicznych oznaczeń cenowych mogą zaoszczędzić ponad 133 tony papieru rocznie.