Trwa ładowanie...
ranking
01-12-2010 20:10

PKN Orlen najdroższą polską marką 2010 r. w rankingu "Rz"

PKN Orlen jest najdroższą polską marką 2010 r. Na kolejnych miejscach znalazły się PKO BP i PZU - to wyniki VII edycji Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2010, przygotowanego przez dziennik "Rzeczpospolita".

PKN Orlen najdroższą polską marką 2010 r. w rankingu "Rz"Źródło: Jupiterimages
d2zcngl
d2zcngl

Z rankingu wynika, że wartość marki Orlenu to 3 mld 794,2 mln zł, PKO BP - 3 mld 644 mln zł, a PZU - 2 mld 830,2 mln zł.

- W Polsce mamy deficyt marek, które są powszechnie uznawane za wartościowe w ujęciu szerszym niż krajowe. Tym bardziej należy pokłonić się tym, którzy tę markę (...) dzisiaj już wypracowali. Wyróżniają się nie tylko marką, ale i determinacją działania. Dzięki nim państwo polskie jako jedyne w Europie osiągnęło dodatnią dynamikę PKB - powiedział wiceminister gospodarki Rafał Baniak w środę na uroczystości ogłoszenia wyników rankingu.

"Rzeczpospolita" wyróżniła też "najmocniejsze" i najbardziej wartościowe marki w 12 kategoriach. W rankingu produktów żywnościowych na pierwszym miejscu są Pudliszki, a na kolejnych - Sokołów i Olej Kujawski. W kategorii napojów alkoholowych odpowiednio: Tyskie, Żywiec i Lech, napojów bezalkoholowych: Żywiec Zdrój, Tymbark i Hortex, słodyczy i lodów: Wedel, Wawel i Goplana, a produktów niespożywczych: Apart, W. Kruk i Zelmer.

PKO BP zajął pierwsze miejsce w kategorii finansowej, a kolejne: ING Bank Śląski i PZU. W rankingu mediów i wydawnictw kolejno: TVN, RMF FM i Polsat, a telekomunikacji: Era, Plus i Play.

d2zcngl

Najmocniejszą polską marką odzieżową jest Reserved, a kolejne miejsca zajęły Gatta i Wólczanka. W kategorii kosmetyki i higiena pierwsze trzy miejsca zajęły: Luksja, Ziaja i Dr Irena Eris.

Allegro.pl zostało uznane za najsilniejszą markę handlową, a kolejne miejsca zajęły: Royal Collection i Merlin.pl. Według rankingu najmocniejsze marki usługowe to: Nasza-Klasa.pl, Open Finance i Expander.

Ranking przygotował dział ekonomiczny "Rzeczpospolitej". Partnerem merytorycznym była firma Acropolis Advisory przy współpracy z firmą Nielsen. Partnerem głównym przedsięwzięcia jest PKN Orlen.

W tegorocznej edycji zbadano ponad 400 marek. Celem rankingu jest promocja najlepszych polskich znaków handlowych.

d2zcngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2zcngl

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj