PKO BP umożliwił potwierdzanie Profilu Zaufanego poprzez swój serwis

Warszawa, 17.10.2016 (ISBnews) - PKO Bank Polski umożliwił potwierdzanie Profilu Zaufanego za pośrednictwem systemów transakcyjnych, poinformowali przedstawiciele banku i ministerstwa cyfryzacji. Dotychczas 17 podmiotów podpisało porozumienie z rządem ws. Zaufanego Profilu.

17.10.2016 12:47

"Profil Zaufany to jedna z inicjatyw w ramach transformacji w kierunku cyfrowej Polski. Chodzi o uwolnienie potencjału gospodarki i usunięcie nadmiernych procedur i zobowiązań wobec administracji. Państwo ma być służebne, a nie restrykcyjne" - powiedziała minister cyfryzacji Anna Streżyńska podczas konferencji prasowej.

PKO BP jako pierwszy wdrożył Profil Zaufany. Poprzez weryfikację swojej tożsamości w serwisie internetowym iPKO, można załatwić sprawy urzędowe online, jak chociażby składanie i sprawdzanie dokumentów rozliczeniowych w ZUS i US, zgłoszenie utraty dokumentu tożsamości, wystąpienie o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, złożenie wniosku o rejestrację działalności gospodarczej.

Prezes PKO BP Zbigniew Jagiełło wskazał, że w ciągu kilku godzin od udostępnienia profil utworzyło ponad 500 osób.

"Liczę, że będzie to przyjazna presja na urzędy, żeby udostępniały dane, żeby doprowadziło to do łatwiejszego z nich korzystania" - powiedział Jagiełło.

Obecnie 17 podmiotów - banków i nie tylko - testuje lub czeka na test wdrożenia Zaufanego Profilu. W listopadzie kolejne banki mogą wdrożyć rozwiązanie.

Wicepremier i minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki wskazał, że przez profil można dowiedzieć się ogólnych i szczegółowych interpretacji chociażby w kwestiach podatkowych.

"Nie chcemy, żeby państwo było w teorii. Łańcuch współzależności między obywatelami, przedsiębiorcami i administracją publiczną jest przestrzenią do osiągnięcia sukcesu i będzie on zależał od relacji i kapitału zaufania w tym trójkącie" - zaznaczył Morawiecki.

Streżyńska wskazała, że jest pomysł, aby Profil Zaufany działał nie tylko na linii obywatel - administracja, ale również jako narzędzie wiarygodności między przedsiębiorcami.

"Przyjdzie na to pora. Wiemy jakie są z tego korzyści, ale metodą małych kroków teraz pracujemy nad oswajaniem z tym narzędziem partnerów społecznych. Najwcześniej w przyszłym roku może nastąpić podjęcie dyskusji z rynkiem o wykorzystaniu profilu w biznesie" - podsumowała Streżyńska.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)