Trwa ładowanie...
d38swyz
13-11-2014 14:17

PKP Cargo: Akwizycje nie zmienią polityki dywidendy, wyniki na nią pozwalają

Warszawa, 13.11.2014 (ISBnews) - PKP Cargo rozważa przeznaczenie 40% skonsolidowanego zysku netto na dywidendę za 2014 r., zgodnie z dotychczasowymi założeniami i niezależnie od wyników akwizycji, poinformował prezes Adam Purwin. Według niego, dotychczasowe wyniki spółki w tym roku na to pozwalają.

d38swyz
d38swyz

"Blisko 230 mln zysku netto po trzech kwartałach to rezultat pozwalający myśleć o wypłacie dywidendy. Plany akwizycyjne nie skłaniają nas do zmiany podejścia w tej kwestii. A deklarowaliśmy przeznaczenie 40% skonsolidowanego zysku netto na dywidendę" - powiedział Purwin podczas konferencji prasowej.

Prezes podtrzymał zaangażowanie spółki w ogłaszane w ostatnich miesiącach potencjalne akwizycje.

"Jesteśmy w procesie nabycia Portu Gdańskiego Eksploatacji, przyszły tydzień pokaże naszą większą aktywność, kiedy wrócimy do tego procesu. Akwizycja AWT - ten proces jest nadal żywy pomimo braku wyłączności, jesteśmy nadal aktywni też w procesie sprzedaży CTL, dodatkowo bardzo dobrze idzie nasz proces częściowego przejęcia aktywów w Pol-Miedź Trans" - wyliczył Purwin.

Poinformował także, że obecna sytuacja dobrych wyników spółki sprzyja podjęciu decyzji o rozpoczęciu programu dobrowolnych odejść.

d38swyz

"Rozważamy poważnie wdrożenie programu dobrowolnych odejść. W sytuacji bardzo dobrych wyników jest na to czas, choć dziś za wcześnie by mówić o jego skali" - wyjaśnił prezes.

Z kolei członek zarządu ds. handlowych Jacek Neska zapowiedział wzrost lub stabilizację podstawowych rynków PKP Cargo.

"Kruszywa i materiały budowlane będą rosnąć w tempie jednocyfrowym w 2015 r., podobnie rudy i metale. Intermodal natomiast w tempie dwucyfrowym, ok. 12%, a my będziemy się rozwijali razem z tym rynkiem. Największa niewiadoma to węgiel, na razie jednak zakładamy stabilizację w tym segmencie" - powiedział Neska.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 49% udziału w rynku według masy i ok. 59% według pracy przewozowej w 2013 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

(ISBnews)

d38swyz
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d38swyz