PKP Cargo planuje w 2010 roku blisko 40 mln zł zysku
PKP Cargo przyjęły program naprawczy, którego realizacja ma przynieść spółce w 2010 roku blisko 40 mln zł zysku - poinformowała spółka w piątkowym komunikacie.
PKP Cargo przyjęły program naprawczy, którego realizacja ma przynieść spółce w 2010 roku blisko 40 mln zł zysku - poinformowała spółka w piątkowym komunikacie.
- Realizacja programu naprawczego na 2010 rok, w połączeniu z efektami działań już zrealizowanych w 2009 roku, ma pozwolić spółce na osiągnięcie w bieżącym roku rentowności na działalności podstawowej na poziomie minimum 1 proc., a także na wygenerowanie blisko 40 mln zł zysku netto. W dłuższej perspektywie celem programu jest konsekwentna poprawa pozycji konkurencyjnej oraz sprawne przygotowanie do procesu prywatyzacji - powiedział cytowany w komunikacie Wojciech Balczun, prezes PKP Cargo.
Spółka planuje kontynuację procesu optymalizacji zaplecza technicznego - po zaprzestaniu działalności w 37 punktach utrzymania taboru w 2009 roku, w obecnym planie przewidziane jest przekazanie kolejnych czterech takich punktów, wraz z ok. 300 pracownikami, do istniejących spółek z grupy PKP Cargo, co obniżyć ma koszty utrzymania zaplecza o ok. 8 mln zł rocznie.
PKP Cargo podały, że kolejne oszczędności ma przynieść m.in. wdrożenie zmian w przepisach dotyczących utrzymania taboru, polegające na wydłużeniu z 4 do 6 lat okresów między naprawami wybranych serii nowych wagonów, a także wdrożeniu nowego cyklu przeglądowego lokomotyw.
W obszarze nieruchomości program naprawczy zakłada obniżkę czynszów płaconych do PKP SA z ponad 125 mln zł w roku 2009 do 81 mln zł.
Spółka planuje także kontynuację prac związanych z likwidacją nierentownych punktów taryfowych, ładunkowych i bocznic.
W listopadzie 2009 roku Polskie Koleje Państwowe rozstrzygnęły przetarg na doradcę do restrukturyzacji i prywatyzacji spółki PKP Cargo, wybierając ofertę złożoną przez konsorcjum firm: McKinsey&Company, Bank Zachodni WBK, Dom Maklerski BZ WBK i Kancelaria Weil Gotshal&Manager. (PAP)