Płatności zbliżeniowe bardzo popularne. To już ponad połowa wszystkich transakcji kartą
Firma MasterCard podsumował rozwój nowoczesnych form płatności w ciągu ostatniego roku. Najnowsze dane dotyczące używania kart tego operatora nie pozostawiają żadnych wątpliwości. Na koniec III kw. 2015 r. udział płatności zbliżeniowych wszystkimi kartami z logo MasterCard i Maestro osiągnął pierwszy raz w historii 51 proc. Co więcej łączna wartość transakcji zbliżeniowych wzrosła o całe 91 proc. Średnio w ten sposób płaciliśmy 35 złotych
13.12.2015 | aktual.: 13.12.2015 19:41
Najnowsze dane dotyczące używania kart tego operatora nie pozostawiają żadnych wątpliwości. Firma MasterCard podsumowała rozwój nowoczesnych form płatności w ciągu ostatniego roku. Na koniec III kw. 2015 r. udział płatności zbliżeniowych kartami z logo MasterCard i Maestro osiągnął - pierwszy raz w historii - 51 proc. Łączna wartość transakcji zbliżeniowych wzrosła o całe 91 proc.
Polska jest w ścisłej czołówce, jeśli chodzi o rozwój tej formy płacenia za zakupy. W Europie zbliżeniówki bardziej niż Polacy, pokochali tylko Czesi, którzy w aż 72 proc. przypadków płatności regulują właśnie w ten sposób.
- Transakcje zbliżeniowe, które pojawiły się na polskim rynku stosunkowo niedawno, bo w 2008 r., szybko stały się standardem. Tak świetne wyniki możemy zawdzięczać jedynie otwartym na technologiczne nowinki Polakom - komentuje Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe.
Jest szansa, że ten współczynnik innowacyjności będzie rósł, bo w kończącym się roku pięć kolejnych polskich banków zdecydowało się na współpracę z MasterCard we wdrażaniu usługi, w której telefon zastępuje kartę. Banki Spółdzielcze SGB oraz Bank BPH udostępniły taką możliwość posiadającym telefon z NFC. Getin Bank oraz Bank Pekao SA zdecydowały się na HCE, technologię wykorzystującą chmurę do przechowywania danych karty.
Operator płatności kartą rozwijał płatności online. Wirtualny porfel MasterPass pozwala płacić za zakupy w internecie. Obecnie już ponad 50 proc. polskich sklepów online umożliwia klientom płatność za pośrednictwem tej technologii. Na świecie rozwiązanie to jest dostępne już w 24 krajach i w ponad 250 tysięcy e-sklepów.
Oprócz popularyzacji "zbliżeniówek" MasterCard angażuje się też w rozwój usługi typu „Płać kartą i wypłacaj”. Cashback według najnowszych danych NBP z września jest już dostępny w 85 tys. punktów.
Daje to wzrost o ponad połowę rok do roku. Dane NBP pokazują też, że 48 proc. przedsiębiorców proponujących tę usługę stwierdza, że klienci korzystają z niej częściej niż rok wcześniej.
Zobacz także: "Płatność kartą tylko powyżej 10 zł". Czy to zgodne z prawem?