Podlaskie/ Ruszyła 13. edycja konkursu Podlaska Marka Roku
Najlepsze podlaskie produkty, inwestycje, odkrycia czy ciekawe wydarzenia kulturalne bądź społeczne będą wybrane w rozpoczętej właśnie 13. edycji konkursu Podlaska Marka Roku. Konkurs realizuje urząd marszałkowski, w ten sposób chce promować potencjał regionu.
12.01.2017 16:40
"Podlaska Marka Roku to konkurs, który ma swoją tradycję i jest ważny z punktu widzenia promocji naszego województwa, promocji naszych produktów, firm, wydarzeń" - mówił w czwartek na konferencji prasowej marszałek województwa podlaskiego Jerzy Leszczyński.
Podlaskie Marki Roku zostaną w tym roku przyznane w sześciu kategoriach: produkt (użytkowy i spożywczy), inwestycja, odkrycie, wydarzenie, kultura oraz społeczeństwo.
Obecnie urząd czeka na kandydatury do konkursu. Może je zgłosić każdy, zarówno producenci, jak i konsumenci. Wystarczy wypełnić odpowiedni formularz na stronie internetowej konkursu - www.podlaskamarka.pl, wysłać mailem lub tradycyjną pocztą. Kandydatury można zgłaszać do 22 stycznia.
Nominowanych do nagrody wskaże specjalna kapituła z udziałem marszałka, przedsiębiorców, mediów, ludzi kultury. Swoją Podlaską Markę Konsumentów przyznają też internauci, którzy będą mogli głosować na przedsięwzięcia i pomysły nominowane w konkursie. Laureatów marek poznamy podczas gali zaplanowanej na 27 kwietnia.
Zwycięzcy otrzymają po 10 tys. zł, statuetki oraz szanse na udział w imprezach promocyjnych. Leszczyński mówił, że zwycięzcy promowani są na imprezach ogólnopolskich i międzynarodowych, w których uczestniczy województwo. Chodzi o to - jak dodał - żeby o regionie mówiło się w kraju i na świecie. "Poprzez nasze logo, nasze konkursy, naszą promocję wspólnie z całym środowiskiem i gospodarczym, i kultury, i całym społeczeństwem chcemy cały czas promować nasze województwo" - powiedział Leszczyński.
W poprzednich edycjach Podlaskiej Marki Roku rywalizowało ponad tysiąc produktów i przedsięwzięć oraz miejsc. Statuetką nagrodzono m.in. Białowieski Park Narodowy, Uniwersytet w Białymstoku, mleko "Łaciate", robota edukacyjnego Photon, firmę Pronar czy festiwal Up To Date.