Trwa ładowanie...
alkohole
MAGL
12-08-2024 20:37

Polacy kupują na potęgę ten alkohol. Wydajemy już miliard złotych rocznie

W Polsce rośnie popularność win musujących - donosi "Rzeczpospolita". Rocznie na ten alkohol wydajemy już 1 mld zł. To wyjątek od kurczącej się sprzedaży alkoholu na krajowym rynku.

W Polsce sprzedaje się coraz więcej win musującychW Polsce sprzedaje się coraz więcej win musującychŹródło: Adobe Stock
d2whx6v
d2whx6v

Z danych, które przytacza dziennik, wynika, że po pierwszym półroczu 2024 r. sprzedaż alkoholi zmniejszyła się o 2,1 proc. rdr. W przypadku piwa mamy spadek o 2,2 proc., a w kontekście wódki - 3,2 proc.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Test kubełków z KFC i Żabki.

Na tym tle wyróżnia się kategoria win musujących, której sprzedaż urosła w tym okresie o 2,6 proc. - Przeznaczamy na nie już co piątą złotówkę, jaką wydajemy na wina - zwróciła uwagę Anna Wagner z firmy NielsenIQ, cytowana przez "Rz".

d2whx6v

Miliardy na wina musujące. Prosecco liderem

Dane wskazują, że rynek wina jest warty 5 mld zł w skali roku. Zatem skoro wina musujące stanowią 1/5 tego rynku, to oznacza, że wydajemy na nie 1 mld zł rocznie.

Dobre wyniki notuje cała kategoria, ale niekwestionowanym liderem jest włoskie prosecco. Gazeta donosi, że ten trunek odpowiada już za ponad 46 proc. wartości i 35 proc. wielkości sprzedaży wszystkich win musujących. Dane NielsenIQ za okres od maja 2023 r. do kwietnia 2024 r. wskazują, że wiodąca w tym kontekście jest w dalszym ciagu marka Mionetto, która odpowiada za ponad 20 proc. udziałów w rynku.

- Prosecco cieszy się przede wszystkim dobrymi wynikami. Wina te rozwijają się dwucyfrowo, zarówno pod względem wartości, jak i wielkości sprzedaży, odpowiednio 15,1 proc. i 10,6 proc. - wyliczyła Wagner. Jak dodała, ponad połowa sprzedanego prosecco w Polsce to wina ze średniej półki cenowej.

Po wina musujące do popularnych sieci handlowych

Tendencję potwierdzają sieci handlowe. "Klienci szczególnie chętnie wybierają prosecco, będące częstym składnikiem koktajli i stanowiące tańszy odpowiednik tradycyjnego szampana" - informuje biuro prasowe Kaufland Polska. Z jego zapewnień wynika, że oferta win musujących będzie rozszerzana.

d2whx6v

Z kolei z danych Biedronki wynika, że sprzedaż win musujących jest zdecydowanie wyższa - mowa bowiem o skoku dwucyfrowy. Katarzyna Bienkiewicz, kupiec w sieci Biedronka, odpowiedzialna za ofertę win musujących, oceniła, że jest to związane m.in. z "odejściem od postrzegania ich tylko jako nieodłącznego elementu okazjonalnej celebracji". Jednak zauważyła, że ta kategoria cieszy się zainteresowaniem przede wszystkim w sezonie letnim.

Moda na prosecco? Popularność rośnie od lat

Dane dotyczące rynku win musujących z poprzednich lat dowodzą, że wzrost ich sprzedaży to już tendencja. Pod koniec 2021 r. Nielsen informował, że sprzedaż win musujących, takich jak włoskie prosecco, hiszpańska cava czy francuski szampan urosła niemal o 20 proc.

Już wtedy Euromonitor International Polacy szacował, że w 2021 r. na takie alkohole w sklepach oraz gastronomii wydali 851 mln zł. Barierę 1 mld zł udało się przebić dopiero teraz.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2whx6v
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2whx6v

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj