Kaufland ma swój sklep online. Jest zupełnie inny niż konkurencji
Kaufland uruchomił swój sklep internetowy oraz aplikację. Jednak w odróżnieniu np. od Lidla klienci znajdą w nim nie tylko produkty z oferty stacjonarnej, lecz także innych sprzedawców. W ten sposób chce stać się marketplacem, który rzuci wyzwanie np. Allegro.
08.08.2024 19:20
Sklep internetowy sieci Kaufland zadebiutował w środę 7 sierpnia 2024 r.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kaufland online oferuje ponad 2 mln produktów
Kaufland postanowił pójść nieco inną internetową drogą niż jego bratnia spółka - Lidl (sieci należą do tej samej Grupy Schwarz). W sklepie internetowym można kupić artykuły, które znamy ze sklepów stacjonarnych Kaufland, a także ponad 2 mln towarów od innych sprzedawców.
Dzięki debiutowi w przestrzeni e-commerce od dziś marka Kaufland oferuje swoim klientom nie tylko wszystko, czego potrzebują w trakcie swoich codziennych zakupów w stacjonarnych placówkach, ale również o wiele więcej na platformie online - podkreśla Michał Łagunionek, prezes zarządu Kaufland Polska, cytowany w komunikacie na stronie internetowej.
Już po wejściu na stronę kaufland.pl widzimy oddzielne zakładki - jedna z nich to "online marketplace", a druga - "oferta stacjonarna". Produkty zostały pogrupowane w ponad 6400 kategoriach, takich jak np. dom, elektronika, ogród, majsterkowanie, kuchnia i gospodarstwo domowe, sport, moda, niemowlę i dziecko.
W Kaufland Marketplace znajdziemy m.in. płytki tarasowe, iPhone'a 15 Pro Max, buty Birkenstock, a nawet samoczyszczącą się kuwetę. Przy każdym z tych produktów widzimy cenę, szczegółowy opis oferty i co najważniejsze - przejrzyste informacje na temat sprzedawcy.
Przedstawiciele sieci handlowej zapewniają, że w najbliższym czasie asortyment będzie powiększany.
Jak zapłacić w Kaufland Marketplace?
Klienci mogą skorzystać z wielu metod płatności takich jak: BLIK, zakup na fakturę VAT oraz na raty, przelew bankowy online czy karta płatnicza. Artykuły wysyła bezpośrednio sprzedawca.
Jeśli kupujący mają pytania w sprawie przedmiotu lub zamówienia, to mogą liczyć na wsparcie obsługi klienta Kaufland za pośrednictwem infolinii lub formularza kontaktowego.
W internetowym można także podpiąć kartę lojalnościową Kaufland Card, aby zbierać punkty i wymieniać je podczas zakupów on-line oraz w sklepach stacjonarnych. Poza tym sieć informuje, że w aplikacji znaleźć można również kupony do wykorzystania na platformie marketplace.
Kaufland Marketpalce działa także w Niemczech, Czechach, na Słowacji, a niedługo zadebiutuje również w Austrii.
Lidl stawia automaty do przesyłek
Na nowości na polskim rynku zdecydował się także Lidl. Jak już informowaliśmy w WP Finanse, niemiecka sieć handlowa uruchamia punkty, w których będzie można odebrać i nadać przesyłki.
Specjalne maszyny pojawią się przy ponad 900 sklepach w Polsce, a wszystko dzięki współpracy z firmą logistyczną GLS. Z punktów odbioru i wysyłki paczek będzie można korzystać w godzinach otwarcia sklepów.