Polacy uwielbiają... internetowe reklamy

Internauci z Polski klikają w reklamy online najczęściej spośród mieszkańców 12 państw Europy Środkowo-Wschodniej - wynika z badania autorstwa firmy Gemius, badającej ruch w internecie.

Polacy uwielbiają... internetowe reklamy
Źródło zdjęć: © WP.PL | pixaby

11.06.2015 14:52

Drugie miejsce ex aequo zajęli internauci z Bułgarii i Słowenii. Trzecie miejsce przypadło Litwie.

Dane uwzględnione w badaniu obejmują dwa ostatnie kwartały ubiegłego roku. Najwięcej wejść zanotowały w Polsce reklamy typu interstitial, czyli reklamy całostronicowe.

- Znakomita większość kliknięć w inwazyjne formy reklamy, jak np. interstitial, jest dziełem przypadku, a nie intencji internauty - komentują wyniki badania jego autorzy.

Gemius zauważa, że najpopularniejszą formą reklamy w naszej części świata pozostaje standardowy baner, po który reklamodawcy sięgają zdecydowanie częściej niż w przypadku reklam multimedialnych.

W większości z analizowanych państw około 80 proc. całego rynku reklamy internetowej wypełniają właśnie banery, zaś reklamy multimedialne wykorzystywane są w 10-42 proc. wszystkich kampanii reklamowych online.

Jedynym państwem, w którym proporcje przedstawiają się zgoła odwrotne jest Polska. W polskim Internecie reklamy multimedialne wykorzystano aż w 84 proc. kampanii displayowych, zaś po standardowe banery reklamodawcy sięgali w przypadku 41 proc. kampanii.

W badaniu autorstwa Gemius wzięli udział internauci z 12 państw: Bułgarii, Chorwacji, Czech, Estonii, Litwy, Łotwy, Polski, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii oraz Węgier.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)