Miejsce 1: Allegro
Branża: *wielobranżowy
*Ocena: 84,2
*Miejsce w 2013 r.: *3
Allegro, które zwyciężyło w tegorocznym rankingu, perfekcyjnie odpowiada na indywidualne potrzeby klientów. Pośród milionów oferowanych produktów znajdzie się prawdopodobnie ten jeden, spełniający preferencje kupującego - choćby guziki napoleońskie w dziale militaria. Transakcja kupna-sprzedaży, mimo iż przebiegająca wirtualnie i przy pomocy cyfrowych kanałów komunikacji i płatności, ma najbardziej "pierwotny" charakter - człowiek kupuje od człowieka. I wreszcie cena, możliwa do ustalenia poprzez aukcję.
Allegro w trzyletniej historii badań preferencji zakupowych Polaków dwukrotnie było na pierwszym miejscu rankingu, raz na miejscu trzecim. Portal ten uzyskuje najwyższe oceny kupujących niemal we wszystkich parametrach badania - od niskich cen, poprzez szerokość asortymentu aż po stosunek ceny do jakości.
Jednakże konsumenci coraz częściej migrują z Allegro w kierunku portali specjalistycznych, poświęconych tylko wybranej branży - modzie, wyposażeniu domu, elektronice, itp.