Trwa ładowanie...
nieruchomości
25-07-2011 16:10

Polska jest atrakcyjnym rynkiem nieruchomości handlowych

Wielkość kapitału zainwestowanego w Polsce w drugim kwartale br. w nieruchomości handlowe to 332 mln euro. Ten rynek w Polsce oceniany jest, jako atrakcyjny - podkreślają analitycy.

Polska jest atrakcyjnym rynkiem nieruchomości handlowychFot: ERIC PIERMONT/AFP
d3ybyo9
d3ybyo9

Polska, a następnie Czechy są postrzegane przez inwestorów, jako najbardziej atrakcyjne rynki nieruchomości handlowych w Europie ­- podaje firma doradcza Jones Lang LaSalle.

Suma kapitału zainwestowanego w Polsce w nieruchomości handlowe wyniosła w drugim kwartale 332 mln euro. Na ten wynik w dużej mierze wpłynęło nabycie warszawskiego Centrum Handlowego Promenada (za 171 mln euro) przez Atrium.

- Obecnie zainteresowanie inwestorów koncentruje się na głównych rynkach Europy: Francji i Niemczech. Spodziewamy się jednak, iż z końcem roku także Polska i inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej odnotują znaczący wzrost inwestycji - komentuje dyrektor Działu Rynków Kapitałowych EMEA w Jones Lang LaSalle Jeremy Eddy.

Skumulowana wartość inwestycji w nieruchomości handlowe w Europie W bieżącym roku wyniosła 13,6 miliarda euro, co oznacza 34-proc. wzrost w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku - podaje Jones Lang LaSalle.

d3ybyo9

Większość inwestycji zrealizowano na obszarze Wielkiej Brytanii i Niemiec. Analitycy podkreślają jednak, że wiele rynków wschodzących odnotowało w tym czasie wzrost aktywności inwestorów.

- Według naszych informacji wiele obiektów handlowych przeznaczonych na sprzedaż wyselekcjonowało już swoich potencjalnych nabywców. Negocjacje zakończą się prawdopodobnie w trzecim lub czwartym kwartale 2011 roku - mówi dyrektor Działu Inwestycji na Rynku Nieruchomości Handlowych w Europie Środkowej i Wschodniej w Jones Lang LaSalle, Agata Sekuła.

Z danych firmy doradczej CB Richard Ellis wynika, że dla operatorów sieci handlowych polski rynek jest obecnie jednym z najbardziej atrakcyjnych w Europie.

- Wyjątkowo wysoki wzrost wydatków konsumenckich i wielkość polskiego rynku, o rozmiarze porównywalnym do wszystkich pozostałych krajów - nowych członków Unii Europejskiej łącznie, w połączeniu z dobrą sytuacją makroekonomiczną, jest gwarancją dalszego szybkiego rozwoju - powiedziała PAP Karina Kreja z Działu Badań Rynku i Doradztwa tej firmy.

Według badania przeprowadzonego przez CB Richard Ellis na grupie międzynarodowych najemców i opublikowanego w raporcie o aktywności sieci handlowych na rynku nieruchomości w 2010 roku, Polska znalazła się na drugim miejscu za Niemcami, pośród wszystkich państw regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), a chęć ekspansji na polski rynek wyraziło 33 procent badanych sieci.

d3ybyo9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3ybyo9