Warszawa-Gdańsk-Gdynia
1994: 3:21 (Gdańsk), 3:49 (Gdynia)
2013: 4:46 (Gdańsk), 5:27 (Gdynia)
EIC Premium: 2:45 (Gdańsk), 3:00 (Gdynia)
Zacznijmy od trasy wspomnianej przez ministra Nowaka. Z analizy rozkładu jazdy PKP z 1994 r. wynika, że podróż ze stolicy do Trójmiasta trwała o 1,5 godziny krócej niż obecnie, a bilet kosztował 164 000 starych zł (16,4 PLN). Na trasie kursowało też więcej bezpośrednich pociągów. Obecnie w dzień powszedni na trasie Warszawa-Gdynia jeździ 9 bezpośrednich pociągów, z których rekordzista - TLK Pojezierze - ponad 11,5 godziny (jedzie przez Białystok i Olsztyn)!
Według informacji, które uzyskaliśmy w Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, całkowity koszt prac modernizacyjnych torów pomiędzy Warszawą a Gdynią przekroczy 9,5 mld zł.
Dzięki odnowieniu torów i nowym pociągom Pendolino (koszt 1,6 mld zł za 20 sztuk) czas podróży na tej trasie skróci się o ok. 20 proc. w stosunku do lat 90. XX w.