Ponad miliard złotych trafił do rodzin. Ostatnie trzy miesiące na złożenie wniosku
300+ płynie do ludzi. Jak wynika z danych Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej, Polacy złożyli już wnioski, obejmujące 4,2 mln dzieci. Suma przelewów z ZUS-u przekroczyła już miliard złotych. Wciąż jednak jest około 200 tysięcy dzieci, których opiekunowie nie zgłosili się po pieniądze. A bez złożenia wniosku dodatek się nie należy.
01.09.2022 11:01
W dzień rozpoczęcia nowego roku szkolnego Polska Agencja Prasowa podsumowała dotychczasowe efekty tegorocznej edycji programu "Dobry start", określanego często jako 300+. Z danych resortu rodziny wynika, że do tej pory złożonych zostało około trzech milionów wniosków o 300 zł, obejmujących 4,2 mln dzieci. ZUS wypłacił już ponad 3,5 mln świadczeń na łączną kwotę ponad miliarda zł.
Jeszcze trzy miesiące na złożenie wniosku
Uprawnionych do 300+ jest około 4,4 mln dzieci, a to oznacza, że jeszcze około 200 tysięcy dzieci czeka, aż ich opiekunowie złożą wniosek. Jest to konieczne, by dostać pieniądze. Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2022 r. wyłącznie elektronicznie przez trzy kanały: Platformę Usług Elektronicznych, system bankowości elektronicznej i portal Emp@tia.
Ci, którzy zrobili to w lipcu lub w sierpniu, mają gwarancję, że dostaną pieniądze nie później niż do 30 września. Teraz zostały trzy ostatnie miesiące na złożenie wniosku i osoby, które dopiero się za to zabierają, będą musiały na wypłatę pieniędzy poczekać dłużej - środki trafią na ich konto w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kto może złożyć wniosek o 300+
Wnioskować o świadczenie mogą matka, ojciec, opiekun prawny dziecka lub opiekun faktyczny dziecka. Pieniądze przysługują na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia. Z kolei na dziecko niepełnosprawne, uczące się w szkole, świadczenie jest wypłacane do ukończenia przez nie 24. roku życia. Dodatek nie przysługuje na dzieci chodzące do przedszkola ani na studentów. Za wypłatę świadczenia odpowiada ZUS.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości i konieczności przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, do klientów trafi wezwanie w celu uzupełnienia wniosków, które zostanie umieszczone na profilu klienta na portalu PUE ZUS. Zostaniemy o tym poinformowani sms-em wysłanym na numer telefonu wskazany we wniosku.