Porównanie ofert operatorów. Orange przeprasza T-Mobile za reklamę

Orange przeprasza w internecie T-Mobile za reklamę porównawczą. Operator użył w niej nieaktualnej i niekorzystnej oferty T-Mobile. Jak informują Wirtualne Media - komunikat Orange to efekt zawartej ugody.

Obraz
Źródło zdjęć: © Eastnews | BARTOSZ KRUPA/EAST NEWS
Mateusz Ratajczak

Orange przeprasza w internecie T-Mobile za reklamę porównawczą. "Pomarańczowy" operator użył w niej nieaktualnej i niekorzystnej oferty T-Mobile. Jak informują Wirtualne Media - komunikat Orange to efekt zawartej ugody.

Od czego zaczął się spór? Chodzi o reklamę z maja. Orange - a w zasadzie Robert Górski, który w reklamach sieci gra kioskarza - tłumaczył, dlaczego warto korzystać z usług akurat tej sieci. Przekonywał do tego piłkarzy ubranych w stroje odpowiadające kolorystyce operatorów.

Spot reklamowy kończył się planszą, na której było dokładne porównanie ofert wszystkich czterech dużych operatorów. Zestawienie wygrywał oczywiście Orange. Problem jednak w tym, że w obliczeniach były nieaktualne oferty. Uwagę na to zwrócił natychmiast T-Mobile.

"Jak Orange mógł tego nie zauważyć i pomylić się w obliczeniach? Jedynym wytłumaczeniem jest liczenie na łatwowierność klientów, którzy nie sprawdzą, jak w rzeczywistości wyglądają oferty operatorów" - pisał Wojciech Strzałkowski z biura prasowego firmy na blogu.

"Zwróciliśmy się do Orange z prośbą o zaprzestanie rozpowszechniania informacji niepełnych i nierzetelnych, które mogą wprowadzić konsumentów w błąd" - dodawał Strzałkowski. Oprócz prośby, T-Mobile Polska postawił też na działania prawne i zarzucił Orange nieuczciwą konkurencję.

Zastrzeżenia do reklamy miał również Play. Sieć po emisji spotu zareagowała nową promocją i tym samym spot też stał się nieaktualny. Marcin Gruszka, rzecznik sieci w filmie promującym ofertę rzucił kąśliwą uwagę, że Orange powinno zmienić reklamy.

Jak informuje portal Wirtualne Media - Orange i T-Mobile ostatecznie zawarły w tej sprawie porozumienie. Jego efektem są banery przepraszające, które wyświetlają się głównie na stronach o telekomunikacji.

"Orange Polska (...) za ewentualne negatywne skutki przeprasza i zobowiązuje się do zaniechania tego typu działalności w przyszłości" - to fragment przeprosin.

Wybrane dla Ciebie
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki