Porównanie ofert operatorów. Orange przeprasza T-Mobile za reklamę

Orange przeprasza w internecie T-Mobile za reklamę porównawczą. Operator użył w niej nieaktualnej i niekorzystnej oferty T-Mobile. Jak informują Wirtualne Media - komunikat Orange to efekt zawartej ugody.

Obraz
Źródło zdjęć: © Eastnews | BARTOSZ KRUPA/EAST NEWS
Mateusz Ratajczak

Orange przeprasza w internecie T-Mobile za reklamę porównawczą. "Pomarańczowy" operator użył w niej nieaktualnej i niekorzystnej oferty T-Mobile. Jak informują Wirtualne Media - komunikat Orange to efekt zawartej ugody.

Od czego zaczął się spór? Chodzi o reklamę z maja. Orange - a w zasadzie Robert Górski, który w reklamach sieci gra kioskarza - tłumaczył, dlaczego warto korzystać z usług akurat tej sieci. Przekonywał do tego piłkarzy ubranych w stroje odpowiadające kolorystyce operatorów.

Spot reklamowy kończył się planszą, na której było dokładne porównanie ofert wszystkich czterech dużych operatorów. Zestawienie wygrywał oczywiście Orange. Problem jednak w tym, że w obliczeniach były nieaktualne oferty. Uwagę na to zwrócił natychmiast T-Mobile.

"Jak Orange mógł tego nie zauważyć i pomylić się w obliczeniach? Jedynym wytłumaczeniem jest liczenie na łatwowierność klientów, którzy nie sprawdzą, jak w rzeczywistości wyglądają oferty operatorów" - pisał Wojciech Strzałkowski z biura prasowego firmy na blogu.

"Zwróciliśmy się do Orange z prośbą o zaprzestanie rozpowszechniania informacji niepełnych i nierzetelnych, które mogą wprowadzić konsumentów w błąd" - dodawał Strzałkowski. Oprócz prośby, T-Mobile Polska postawił też na działania prawne i zarzucił Orange nieuczciwą konkurencję.

Zastrzeżenia do reklamy miał również Play. Sieć po emisji spotu zareagowała nową promocją i tym samym spot też stał się nieaktualny. Marcin Gruszka, rzecznik sieci w filmie promującym ofertę rzucił kąśliwą uwagę, że Orange powinno zmienić reklamy.

Jak informuje portal Wirtualne Media - Orange i T-Mobile ostatecznie zawarły w tej sprawie porozumienie. Jego efektem są banery przepraszające, które wyświetlają się głównie na stronach o telekomunikacji.

"Orange Polska (...) za ewentualne negatywne skutki przeprasza i zobowiązuje się do zaniechania tego typu działalności w przyszłości" - to fragment przeprosin.

Wybrane dla Ciebie

Zamykają wszystkie sklepy bez kasjerów. Duża porażka sieci handlowej
Zamykają wszystkie sklepy bez kasjerów. Duża porażka sieci handlowej
Sprzedaż energetyków. Zmiana po 1 stycznia. Posypią się grzywny?
Sprzedaż energetyków. Zmiana po 1 stycznia. Posypią się grzywny?
Eksmisja najstarszej kawiarni w Rzymie. Czynsz miał sięgnąć 180 tys.
Eksmisja najstarszej kawiarni w Rzymie. Czynsz miał sięgnąć 180 tys.
Ogrzewanie domu za 4,5 tys. zł rocznie. Oto lider oszczędności
Ogrzewanie domu za 4,5 tys. zł rocznie. Oto lider oszczędności
To koniec kultowego bistro w Warszawie. Działało 15 lat
To koniec kultowego bistro w Warszawie. Działało 15 lat
Wygrał 120 mln euro w Eurojackpot. Nagrodę odebrał po 2 tygodniach
Wygrał 120 mln euro w Eurojackpot. Nagrodę odebrał po 2 tygodniach
Rywal KFC zadebiutuje w kolejnym mieście. To 11 nowy lokal w tym roku
Rywal KFC zadebiutuje w kolejnym mieście. To 11 nowy lokal w tym roku
Zakaz dla chińskiej dostawy. Smak i zapach "nietypowe dla miodu"
Zakaz dla chińskiej dostawy. Smak i zapach "nietypowe dla miodu"
Sąsiedzi mają dość ośrodka dla lekarzy. "Hałas jak na lotnisku"
Sąsiedzi mają dość ośrodka dla lekarzy. "Hałas jak na lotnisku"
Brakuje ludzi do zbierania jabłek. "Po kilku dniach rezygnują"
Brakuje ludzi do zbierania jabłek. "Po kilku dniach rezygnują"
Sądny dzień dla cen czekolady. To wydarzy się 14 października
Sądny dzień dla cen czekolady. To wydarzy się 14 października
Kłopoty amerykańskiej marki. Inwestor uratuje sklepy w Polsce?
Kłopoty amerykańskiej marki. Inwestor uratuje sklepy w Polsce?