Pralki i lodówki na budżetowym dopingu

- Dobra passa na rynku AGD trwa w najlepsze. W pierwszym półroczu sprzedaż, wspierana choćby programem 500+, wzrosła o niemal 7 proc. - pisze "Rzeczpospolita".

Pralki i lodówki na budżetowym dopingu
Źródło zdjęć: © Eastnews | MAREK LASYK/REPORTER/EAST NEWS

19.08.2016 | aktual.: 19.08.2016 14:10

Prawie 6,9 proc. wzrostu sprzedaży AGD to wynik lepszy od nawet najbardziej optymistycznych prognoz branży z początku roku. Zakładano wtedy wzrost wartości rynku o ok. 2-3 proc. Wśród produktów AGD są takie, które mogły się pochwalić jeszcze wyższymi wynikami - np. sprzedaż lodówek wartościowo skoczyła aż o 8,5 proc., ale pralek już tylko o 3 proc.

Czy na tak wysoki wzrost sprzedaży AGD mógł mieć wpływ rządowy program 500+? Zakłada on, że do rodzin wychowujących dzieci trafi w tym roku 17 mld zł, które w części zostaną wydane choćby na sprzęt AGD.

"Sezon zakupu lodówek w Polsce to zazwyczaj miesiące letnie. Skoro taki wzrost wystąpił wcześniej, to efekt 500+ jest nie do podważenia. Lodówka to sprzęt pierwszej kategorii, dlatego rodziny z zastrzykiem gotówki od razu ruszyły do sklepów" - mówi członek zarządu jednego z detalistów.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (239)