Prospekt Mysława trafi w tym roku do KNF wz. z planami przejścia na GPW z NC

Warszawa, 30.07.2014 (ISBnews) - Zakłady Mięsne Mysław nie planują dłuższego pobytu na NewConnect i jeszcze w tym roku do Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) trafi prospekt spółki w związku z planami przeniesienia notowań na rynek główny GPW, poinformowała prezes spółki Teresa Jochemczyk. Nie wyklucza, że zmianie rynku będzie towarzyszyć nowa emisja akcji.

"Rozpoczęliśmy przygotowania do debiutu na rynku głównym. W tym roku na pewno będziemy chcieli, żeby prospekt trafił do Komisji. Nie wykluczam, że zmianie rynku będzie towarzyszyć emisja publiczna. Obecnie przygotowujemy strategię i konsultujemy się z wiodącym akcjonariuszem i doradcami" - powiedziała Jochemczyk podczas debiutu spółki na NewConnect.

Dodała, że również w najbliższym czasie na giełdę trafi wniosek o wprowadzenie obligacji spółki na 3 mln zł do obrotu na rynku Catalyst.

Kilka lat temu zakład Mysława strawił pożar. Pomimo to firma nie zaprzestała działalności i od tamtej pory systematycznie odbudowuje swoją pozycję i skalę działania.

"Przed pożarem sięgaliśmy ok. 200 mln zł sprzedaży. W ubiegłym roku zanotowaliśmy ok. 120 mln zł przychodów. Te lata to wspólny wysiłek wszystkich pracowników oraz wsparcie naszych długoletnich kontrahentów. W 2012 odzyskaliśmy rentowność operacyjną i obecnie właśnie marża i zyskowność jest dla nas kluczowa" - wskazała prezes Mysława.

Wzrost rentowności ma się odbywać m.in. poprzez wprowadzanie nowych marżowych produktów, w tym dań obiadowych, past, pasztetów. Spółka chce również zwiększać sprzedaż, a szczególnie odbudowa pozycji na rynku hurtowym na rynkach bliskich geograficznie, które Mysław ocenia na 8-10 mln populacji. Zostały one utracone w wyniku wspomnianego pożaru.

Kanał nowoczesny stanowi obecnie 70% sprzedaży, 27% kanał hurtowy, a pozostałe 3% to eksport. Ponadto 70% sprzedaży to produkty pod marką własną.

"Mamy własny obiekt, więc rozwój i wzrost skali działalności może obyć się bez znaczących nakładów. Środki potrzebne nam są na marketing, dystrybucję, czy specjalistyczne linie produkcyjne, np. 'linię do zamykania', gdybyśmy pozyskali pod tą działalność nowego klienta" - wskazała Jochemczyk.

W I kw. 2014 roku przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Mysław S.A. wyniosły 25,0 mln zł i były porównywalne do tych osiągniętych w I kw. ub.r., natomiast zysk operacyjny wzrósł 4,4 krotnie, osiągając wartość 1,43 mln zł, a EBITDA - zwiększyła się ponad 3-krotnie.

Według strony internetowej spółki w 2013 przychody wyniosły 118,4 mln zł, EBITDA 11,1 mln zł, a zysk netto 5,7 mln zł.

Przedmiotem działalności Grupy Kapitałowej Mysław jest produkcja wyrobów mięsnych z wykorzystaniem wszystkich dostępnych surowców, zarówno mięsa czerwonego, jak i białego. Spółka jest jednym ze znaczących podmiotów produkcji wędlin na rynku śląskim. Asortyment wyrobów produkowanych przez ZM Mysław obejmuje wędliny cienkie (kiełbasy), wędliny kanapkowe, wędzonki, wyroby gotowane (pasztety i salcesony) oraz wyroby garmażeryjne.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.