Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek godz. 15
Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek 23 września godz. 15
23.09.2014 15:15
CDRL
CDRL, właściciel marki odzieży dziecięcej Coccodrillo, od 2011 r. obecny na rynku Catalyst, planuje w 2014 r. wprowadzić swoje akcje na rynek główny GPW. Środki pozyskane z emisji przeznaczy m.in. na rozwój sieci sprzedaży - poinformowała spółka we wtorkowym komunikacie.
"CDRL dynamicznie zwiększa sieć swoich sklepów a także wyniki finansowe. Dzięki ofercie publicznej pozyskamy środki na dalszy rozwój, ale wejście na giełdę to dla nas także naturalny etap w budowie grupy, której celem jest umocnienie pozycji regionalnego lidera na szybko rosnącym rynku odzieży dla dzieci" - powiedział cytowany w komunikacie Marek Dworczak, prezes spółki.
Na koniec 2013 r. spółka miała 342 sklepów wobec 294 rok wcześniej oraz 234 w 2011 roku. Spółka od 2010 r. oferuje swoje produkty również w sklepie internetowym.
Obecnie głównymi akcjonariuszami spółki są Marek Dworczak oraz Tomasz Przybyła, którzy pełnią odpowiednio funkcje prezesa oraz wiceprezesa zarządu.
W I połowie 2014 r. Grupa CDRL zanotowała 71,7 mln zł przychodów oraz 6,1 mln zł zysku netto, wobec 65,4 mln zł przychodów i 0,8 mln zł straty w analogicznym okresie 2013 roku.
Grupa CDRL zajmuje się przede wszystkim projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo. Uzupełniającą ofertę spółki stanowi obuwie dziecięce (własnej produkcji oraz innych producentów) oraz zabawki i akcesoria (innych producentów). Oferta obejmuje więc szeroki wachlarz wyrobów dla dzieci - od bielizny, poprzez odzież i obuwie oraz zabawki.
ZM MYSŁAW
ZM Mysław, notowany na rynku NewConnect producent wyrobów mięsnych, planuje przejście na rynek główny GPW i we wrześniu złoży w KNF prospekt emisyjny. Zakładane wpływy z emisji wynieść mogą do 18 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie.
ZM Mysław zdecydował o podwyższeniu kapitału zakładowego w ramach kapitału docelowego przez emisję do 5.200.000 akcji serii F z wyłączeniem prawa poboru. Maksymalna cena emisyjna akcji została ustalona na poziomie 3,50 zł.
"Oferta ma być publiczna i związana z planowanym debiutem spółki na rynku głównym GPW. Środki z emisji mają pomóc Grupie w poprawie rentowności i umacnianiu pozycji rynkowej. Prospekt Mysława powinien trafić do KNF jeszcze we wrześniu" - napisano w komunikacie.
Akcje spółki od lipca notowane są na NewConnect, a we wtorek do obrotu na Catalyst trafiło 30.600 obligacji o wartości nominalnej 3,06 mln zł.
W 2013 r. przychody Mysława wyniosły 120 mln zł, a EBITDA 6 mln zł. W pierwszym półroczu 2014 r. obroty wyniosły 49,8 mln zł, a zysk netto 2,7 mln zł.