Trwa ładowanie...
d47sikw
07-03-2008 08:02

Przeprowadzka z BPH do Pekao z wybojami

Fuzja Pekao SA i BPH byłym klientom tego drugiego banku nastręcza sporo trudności. Nie wszystkie oddziały przejęte przez Pekao zostały włączone do systemu informatycznego.

d47sikw
d47sikw

Byli "BPH-owicze", mimo wcześniejszych zapewnień, że komplikacji nie będzie, wciąż mają problemy z dostępem do swoich pieniędzy.

_ 12 lutego udałem się do bankomatu, mieszczącego się w Realu przy ulicy Kołobrzeskiej, wypłacić pieniądze z konta. Wypłaciłem 3 tysiące złotych i otrzymałem informację, iż limit wypłat z bankomatu został przekroczony _- tłumaczy Dawid Głodek, który konto ma w byłym oddziale BPH przy ul. Uphagena, obecnie Pekao SA.

Udał się więc do pobliskiego oddziału Pekao SA wypłacić resztę potrzebnej gotówki.
_ Tam zostałem wprawiony w osłupienie. Pani przy kasie poinformowała mnie, że na podstawie posiadanej karty do bankomatu - jedynej, którą otrzymałem - nie mogę wypłacić pieniędzy, gdyż oni nie mają mnie w bazie danych! Lekko mnie to zszokowało _- mówi Głodek. W banku mężczyzna dowiedział się ponadto, że może skorzystać z pieniędzy w oddziale przy ul. Czyżewskiego lub Uphagena. Na Czyżewskiego operacja wypłaty trwała aż pół godziny, ponieważ pracownice banku musiały ściągnąć dla potwierdzenia jego podpis. Złożył reklamację, na którą nie otrzymał jednak odpowiedzi do dzisiaj.

_ Przyznaję, że taka sytuacja mogła mieć miejsce _- powiedział nam Arkadiusz Mierzwa, rzecznik prasowy Pekao SA. _ Klienci w regionie pomorskim przejęci z BPH nie zostali jeszcze "zmigrowani" do naszego systemu. W przejętych oddziałach BPH, pomimo że zmieniły nazwę na Pekao, działa jeszcze stary system informatyczny, w którym są dane klientów. _

d47sikw

_ Praktycznie są oni jeszcze cały czas w banku BPH _- dodaje Mierzwa. _ Do czasu przeniesienia ich do naszego systemu mogą się pojawiać trudności w dostępie do kont. Przenoszenie danych klientów w całym kraju odbywa się etapami. Pomorskie oddziały są jednymi z ostatnich w kolejce. Fuzja to wielka operacja i nie mogła się odbyć z dnia na dzień. Teraz trwa ostatni etap przenoszenia danych. Migracja pomorskich klientów nastąpi 26 kwietnia _- mówi Mierzwa. _ Od poniedziałku 28 kwietnia będą już mieli pełny dostęp do rachunków. _ Jeszcze dłużej, bo do końca maja muszą czekać klienci m.in. z Elbląga i okolic.

Co do tego czasu mają robić? Mierzwa radzi dokonywać operacji w oddziałach dawnego BPH, w których zakładane były konta.
_ W przypadku pana Głodka został on błędnie skierowany na Czyżewskiego. Bank ma 21 dni na odpowiedź na pisemną reklamację. Jeśli do tej pory jej nie otrzymał, mogę tylko przeprosić i poprosić o kontakt z oddziałem w celu wyjaśnienia sprawy _- dodaje.

Korzystanie z kart kredytowych dołączanych do kont odbywa się praktycznie bez problemu. Niestety, nie wszyscy je jeszcze otrzymali, a ważność starych upływa w ten weekend. Od poniedziałku ważne będą tylko nowe karty kredytowe Pekao. 19 kwietnia natomiast ważność stracą wszystkie stare karty debetowe wydane przez BPH.
_ Jeśli karta nie dotrze na czas, należy udać się od swojego oddziału i zostanie wydana _- tłumaczy Mierzwa. Pekao SA przejęło 285 oddziałów banku BPH pod koniec ub. roku. Z BPH do Pekao przetransferowano 1,3 mln klientów. Pozostałych 200 oddziałów BPH trafiło do GE Money Banku.

Jacek Klein
POLSKA Dziennik Bałtycki

d47sikw
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d47sikw