PZU podsumowuje projekt odświeżenia marki
PZU postanowiło odświeżyć swoją markę. W tym celu m.in. odświeżono logo. Teraz przyszedł czas na podsumowanie i ocenę skuteczności projektu.
22.10.2012 16:43
Jednym z wielu działań firmy było wprowadzenie nowego logo. Nowa identyfikacja wizualna pojawiła się równocześnie nie tylko na budynkach, pojazdach i na reklamach, ale także na wszystkich materiałach marketingowych, ogólnych warunkach umów, polisach, drukach itd. Wszystko to, aby podkreślić zmiany w całej Grupie PZU.
W ciągu 2 miesięcy nową wizualizację zewnętrzną z logo PZU otrzymało w sumie 1129 oddziałów i placówek agentów, 900 warsztatów sieci naprawczej oraz ponad 2000 samochodów służbowych i pojazdów partnerów biznesowych PZU Pomoc. Nowa identyfikacja to także duża praca wewnątrz firmy. Zmianie uległo 1 165 wzorów druków, formularzy i dokumentów.
Proces odświeżania wyglądu placówek w PZU trwa stopniowo od 2009 roku. Dlatego proces odświeżenia marki PZU w wielu lokalizacjach skupiał się jedynie na zmianie samego logo i materiałów reklamowych.
Wprowadzeniu nowego logo towarzyszyła kampania reklamowa.
- Jest zbyt wcześnie, aby ocenić wpływ odświeżenia marki zarówno na biznes, jak i wizerunek PZU. Całościowa ocena skuteczności i trwałości zmian będzie możliwa w dłuższym okresie - powiedziała Marta Życińska, dyrektor marketingu w Grupie PZU.
Projekt odświeżenia marki to jeden z filarów nowej strategii rozwoju PZU na lata 2012-2014.