Redan liczy na poprawę wyników dzięki restrukturyzacji
1.9.Warszawa (PAP) - W I półroczu 2009 r. grupa kapitałowa Redan poniosła stratę netto wynoszącą 16,2 mln zł. W odpowiedzi na istotne pogorszenie się koniunktury spółka podjęła...
01.09.2009 | aktual.: 01.09.2009 15:00
1.9.Warszawa (PAP) - W I półroczu 2009 r. grupa kapitałowa Redan poniosła stratę netto wynoszącą 16,2 mln zł. W odpowiedzi na istotne pogorszenie się koniunktury spółka podjęła restrukturyzację, w wyniku której liczy na poprawę wyniku i ponowne osiągnięcie zysku w czwartym kwartale tego roku.
"W sytuacji istotnego pogorszenia koniunktury priorytetem stały się przepływy gotówkowe oraz restrukturyzacja kosztów" - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami Piotr Kulawiński, prezes Redanu.
"Z tego powodu podjęliśmy decyzję o likwidacji wszystkich nierentownych obszarów działalności. Redan zamyka sklepy własne Trolla, sprzedał sklepy Morgana oraz likwiduje spółki w Czechach i na Słowacji" - dodał.
Zdaniem prezesa trudno będzie odrobić stratę z pierwszego półrocza. Jednak w czwartym kwartale powinien pojawić się już zysk, jeśli ponownemu pogorszeniu nie ulegnie otoczenie makro.
Spółka liczy, że w kolejnych kwartałach marża procentowa wróci do poziomu sprzed kryzysu.
"Umocnienie złotego jak również modyfikacja jakiej poddaliśmy nasze produkty powinna doprowadzić do wzrostu naszej marży procentowej do poziomów sprzed kryzysu" - powiedział Kulawiński.
Prezes poinformował o planach zmiany strategii dla marki Troll obejmujących zrepozycjonawanie marki jako marki komplementarnej dla marki Top Secret. Nowa strategia zakłada też przejście z wykorzystywania drogich materiałów na tańsze.
Spółka planuje również zastąpienie sklepów Troll sklepami multibrandowymi.
"Zamierzamy zastąpić nasze sklepy własne "Troll" sklepami multibrandowymi, "Top Secret-Troll", ze względu na optymalizację kosztów. Nowe sklepy będą powstawały na jesieni, pierwszy może już powstać we wrześniu" - powiedział prezes.
Obok własnych marek, w sklepach multibrandowych Redan planuje sprzedawać również odzież innych producentów.
"Obok marek własnych planujemy sprzedawać również do kilkunastu marek zagranicznych, nieobecnych jeszcze na polskim rynku. Rozważamy również sprzedawanie kilku marek polskich producentów" - powiedział Kulawiński. (PAP)
wst/ ana/