Redan planuje w 2012 r. przeznaczyć ok. 14 mln zł na inwestycje
23.02. Warszawa (PAP) - Redan planuje w 2012 roku przeznaczyć kwotę około 14 mln zł na inwestycje w rozwój swojej sieci dyskontowej, modowej oraz modernizację oprogramowania. Na...
23.02.2012 | aktual.: 23.02.2012 15:08
23.02. Warszawa (PAP) - Redan planuje w 2012 roku przeznaczyć kwotę około 14 mln zł na inwestycje w rozwój swojej sieci dyskontowej, modowej oraz modernizację oprogramowania. Na czwartkowej konferencji prasowej przedstawiciele spółki poinformowali, że w tym roku Redan planuje otworzenie 65 nowych sklepów dyskontowych z sieci Textilmarket oraz dalszy rozwój sieci modowej i internetowej platformy e-commerce.
"W 2012 roku planujemy kontynuować dynamiczny rozwój naszej spółki. Na inwestycje łącznie planujemy przeznaczyć kwotę około 14 mln zł. Z tego 8 mln zł chcemy przeznaczyć na rozwój sieci dyskontowej, 3 mln zł na rozwój sklepów własnych modowych. Spodziewamy się również dodatkowych kosztów w wysokości 3 mln zł związanych z wprowadzeniem w spółce nowego oprogramowania" - powiedział dziennikarzom Bogusz Kruszyński, prezes Redanu.
Dodał, że w 2012 roku spółka planuje otworzyć 65 sklepów dyskontowej sieci Textilmarket.
"Zgodnie z założeniami naszej strategii planujemy w 2012 roku otworzyć 65 sklepów Textilmarket. Myslę, że prawdopodobieństwo, że ten plan uda nam się zrealizować jest bardzo wysokie. Wynika to głównie z faktu, że na chwilę obecną mamy już uzgodnione wiele lokalizacji sklepów. Ogólnie jesteśmy w dużo lepszej sytuacji niż w roku ubiegłym" - powiedział Kruszyński.
Wiceprezes spółki Michał Kałużyński poinformował, że w 2012 roku spółka planuje dalszy dynamiczny rozwój sieci modowej. Redan spodziewa się znacznych wpływów ze sprzedaży zagranicznej i rozwoju platformy e-commerce.
"W ramach sieci modowej chcemy się skoncentrować na budowie wyrazistego wizerunku marki Top Secret. Planujemy zwiększyć i urozmaicić oferowane przez nas kolekcje, tak ab dotrzeć do nowych grup klientów, co powinno się przełożyć na wzrost sprzedaży. Spodziewamy się dynamicznych wzrostów na rynkach zagranicznych. Myślę, że w 2012 r. uda nam się podwoić sprzedaż na Ukrainie. Planujemy również mieć do końca 2012 r. łącznie 20 sklepów w Rosji" - powiedział.
"Kolejnym naszym celem, który będzie wspierał sprzedaż, jest budowa zintegrowanej platformy e-commerce. Obecnie generuje ona przychody rzędu 10 mln zł, na koniec 2012 roku chcemy tę liczbę podwoić. W ramach tej platformy chcemy oferować nie tylko produkty marki Top Secret, Troll czy Dywash ale również kosmetyki, wina oraz bieliznę w tym również innych marek" - dodał.
W 2011 roku Redan miał 380,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, 175,1 mln marży handlowej i 2,6 mln zł zysku netto. W 2012 roku spółka wypracowała 323,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, 147,3 mln zł marży handlowej i 5,4 mln zł zysku netto.
"Na gorszy od prognozowanego poziom zysku netto wpłynęło głównie 3,1 mln zł straty z tytułu różnic kursowych. Warto jednak zauważyć, że marża handlowa pomimo niesprzyjających warunków jesienią i zimą 2011 r. osiągnęła oczekiwany wzrost. Myślę, że jest to solidna podstawa operacyjna do wypracowania zysków w kolejnych okresach" - powiedział prezes Kruszyński.
Redan jest operatorem detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci sklepów Textilmarket. (PAP)
kam/ asa/