Rekordowe pieniądze na reklamę banków

Blisko 2 mld zł wyniosły wydatki na reklamę polskich instytucji finansowych. Same banki poświęciły na ten cel prawie 1,3 mld zł - donosi "Rzeczpospolita" powołując się na raport firmy Kantar-Media.

Rekordowe pieniądze na reklamę banków
Źródło zdjęć: © Wirtualna Polska | Sebastian Ogórek

24.01.2012 | aktual.: 24.01.2012 08:04

Kryzysu w reklamie finansowej nie widać. W zeszłym roku wydatki na promocję wzrosły aż o 23 proc. do 1,84 mld zł. Takie wzrosty to głównie zasługa banków. Ich działy reklamy rozdysponowały w 2011 roku 1,29 mld zł - to o 40 proc. więcej niż jeszcze rok wcześniej.

Najwięcej wydał największy polski bank PKO BP - pisze "Rzeczpospolita". Na kampanię między innymi z udziałem Szymona Majewskiego poszło ponad 137 mln zł. Jak prognozuje Monika Damrath-Gujska z PKO BP w ty roku wzrost wydatków branży bankowej na reklamę nie będzie już taki duży.

Zaraz za największym polskim bankiem w rankingu reklamodawców znalazł się BZ WBK, którego twarzą w zeszłym roku był Antonio Banderas, a w 2012 roku ma być Chuck Norris. Bank wydał na reklamę 98 mln zł (o 72 proc. więcej niż w 2010 roku).

Trzecie miejsce pod względem wydatków zajął Getin Noble Bank z 75,5 mln zł. Nieco mniej wydały ING Bank Śląski 69 mln zł oraz Bank Millennium 65,4 mln zł. Jak podkreśla "Rz" poza bankami w 2011 roku jedynie instytucje leasingowe i kredytowe wydały w branży finansowej na reklamę więcej niż rok rok wcześniej.Na przykład nakłady na promocję o 7 proc. spadły wśród ubezpieczycieli - wynika z badań Kantar-Media.

Rzeczpospolita/Wirtualna Polska

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)