Rekordowy rok bankowej reklamy
Od stycznia do listopada ubiegłego roku banki wydały na spoty w telewizji, radiu, prasie, w kinie i plakaty na billboardach 1,2 mld zł - wynika z badań firmy Kantar Media monitorującej rynek bankowy, które przytacza "Puls Biznesu".
04.01.2012 | aktual.: 04.01.2012 06:30
To znacznie więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, kiedy było to 860 mln zł.
Największym reklamodawcą był bank PKO BP, który wydał na ten cel 132 mln zł, czyli 2,5 razy więcej niż rok wcześniej. BZ WBK z budżetem 91 mln zł zajmuje w tym rankingu drugie miejsce (55 mln zł w 2010 r.). Trzeci Noble Geting wydał na reklamę 71 mln zł (nie był w rankingu w 2010 r.), czwarty ING Bank Śląski - 64 mln zł (podobnie jak rok wcześniej), a piąty Millenium - 61 mln zł (78 mln zł w 2010 r.).
Najgłośniejsze były kampanie rachunków, ale najwięcej pieniędzy poszło na promocje kredytów. Zdaniem cytowanych przez gazetę ekspertów, w tym roku promowane będą pożyczki i depozyty.
Więcej w "Pulsie Biznesu".