Ruch czeka na dokładniejsze informacje o salonikach prasowych Kolportera
18.11. Warszawa (PAP) - Ruch, który otrzymał memorandum dotyczące sieci 900 saloników prasowych Kolportera, nie będzie zainteresowany ich zakupem, dopóki nie otrzyma pogłębionej...
18.11.2009 | aktual.: 18.11.2009 14:30
18.11. Warszawa (PAP) - Ruch, który otrzymał memorandum dotyczące sieci 900 saloników prasowych Kolportera, nie będzie zainteresowany ich zakupem, dopóki nie otrzyma pogłębionej informacji - poinformował PAP prezes Włodzimierz Biały.
"Otrzymaliśmy memorandum, ale w naszej ocenie jest ono tak ogólne, że uniemożliwia racjonalną ocenę tej oferty. Zakładamy, że jeśli nie otrzymamy pogłębionej oferty, to nie będziemy zainteresowani zakupem tego aktywa" - powiedział prezes.
Dodał, że Ruch zwrócił się do banku inwestycyjnego Trigon, który jest doradcą Kolportera w poszukiwaniu inwestora dla saloników, o uzupełnienie informacji.
W październiku Grupa Kolporter poinformowała, że zainteresowanie inwestycją w sieć 900 saloników prasowych wyraziło kilkanaście firm i funduszy inwestycyjnych zarówno z Polski, jak i innych krajów Unii Europejskiej.
Należący do grupy Kolporter Sieci Handlowe szuka branżowego lub finansowego inwestora dla sieci 900 saloników prasowych i może sprzedać część lub całość udziałów w tej sieci.
Spółka podała wówczas, że możliwe są dwa scenariusze - jeśli znajdzie inwestora zainteresowanego zakupem części udziałów w sieci saloników prasowych, to dzięki pozyskanym środkom będą wspólnie rozwijać tę sieć sprzedaży, a jeśli spółka otrzyma atrakcyjną ofertę na zakup całości sieci saloników, to na pewno ją rozważy.
Sieć saloników prasowych Kolportera sprzedaje m.in. prasę, papierosy, prepaidy, słodycze, napoje, baterie, artykuły tytoniowe i zabawki oraz oferuje klientom usługi dodatkowe: lotto i opłatę domowych rachunków.(PAP)
epo/ jtt/