Rynek e‑commerce w Polsce cały czas się rozwija

Perspektywy dla rynku e-commerce są w Polsce niezwykle obiecujące. Z najnowszej analiz PMR wynika, że w 2014 roku wartość e-handlu wyniesie ponad 27 mld złotych. To kolejny rok wzrostów, który wykorzystują polskie firmy.

Rynek e-commerce w Polsce cały czas się rozwija
Źródło zdjęć: © Fotolia

17.11.2014 | aktual.: 17.11.2014 10:47

W porównaniu do 2013 roku wzrost wyniósł 15 procent. Perspektywy dla prowadzących biznes w sieci są zatem obiecujące, bo do 2019 roku wartość e-handlu w Polsce może się nawet podwoić. Choć rynek staje się coraz bardziej dojrzały to do nasycenia w wielu segmentach jeszcze sporo brakuje.

Polskie firmy z powodzeniem wykorzystują ten trend. Dobry przykładem jest portal KodyRabatowe.pl, który wystartował w październiku 2010 roku. W tamtym czasie strona oferująca kody ze zniżkami na zakupy w sklepach internetowych przez wielu ekspertów była traktowana głównie jako ciekawostka. Jednak platforma, którą założyli studenci z Krakowa, szybko zyskała uznanie na rynku e-commerce. Dziś to największy gracz w swoim segmencie.

W Polsce zakupy dokonywane przy użyciu kodów rabatowych również przeżywają swój rozkwit. Aktualnie wartość tego rynku jest szacowana na nieco ponad miliard złotych, ale do 2017 roku analitycy przewidują wzrost do ponad 1,6 miliarda.

W Polsce prawdziwy boom na wykorzystanie kodów rabatowych trwa od 2013 roku kiedy szacunkowa wielkość transakcji zawartych dzięki portalom oferującym kody rabatowe przekroczyła miliard złotych.

Rozwojowi tej formy komunikacji z klientem sprzyja spadek zainteresowania zakupami grupowymi, ale także cyklicznie powracająca tematyka kryzysu gospodarczego. Polacy szukają zniżek i atrakcyjnych okazji zakupowych. Co więcej prosumenci wytrwale i świadomie szukają najlepszej oferty, a powszechna dostępność internetu (aktualnie ponad 67 procent Polaków posiada dostęp do sieci) w znaczącym stopniu ułatwia im to zadanie.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)