Agencje pracy będą reperować swój wizerunek
– Trend wzrostowy zatrudnienia będzie kontynuowany w następnym i kolejnych latach. Podaż pracowników spada, szczególnie na stanowiska podstawowe. Rozstrzygającym może być pierwszy kwartał 2015, po wzmożonym okresie świątecznym rynek pracy się unormuje . Pracodawcy mają coraz większe problemy ze znalezieniem pracowników przez co naturalnie przekazują sporą część rekrutacji agencjom zatrudnienia. Z drugiej strony agencje muszą wykonać ciężką pracę odbudowy nadszarpniętego przez nieuczciwe agencje wizerunku – mówi Leszek Zieliński, wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia, prezes Biuro Promo.
- Jeśli chodzi o kwestie emigracji, myślę, że będzie następować większa globalizacja rynku europejskiego i specjalizacja pracowników. W Europie nie cichną głosy antyemigracyjne, które w pewien sposób będą blokować swobodny przepływ pracowników na podstawowe stanowiska niższego szczebla, natomiast pozwolą skupić się na transferze na stanowiska w wyspecjalizowanych obszarach, nie zagrażające lokalnym pracownikom – dodaje.