Salamander znika z Polski. Sprzedaż w ostatnich miesiącach była znikoma
Marka Salamander istnieje od 116 lat, ale w naszym kraju utrzymała sklepy firmowe tylko przez 17 lat. Niezadowalające wyniki sprzedaży spowodowały, że zapadła decyzja o zamknięciu salonów firmowych.
02.12.2020 | aktual.: 02.03.2022 16:55
Wkrótce nie kupimy już butów marki Salamander w sklepach firmowych producenta. Sieć podjęła decyzję o wyjściu z polskiego rynku - dowiedział się portal dlahandlu.pl.
Salamander ma 7 salonów sprzedaży: pięć w Warszawie i dwa we Wrocławiu, w których obok marki własnej oferowane są buty, torebki i akcesoria innych marek.
W sklepach trwają wyprzedaże. Powodem rezygnacji z obecności na naszym rynku jest spadek zainteresowania klientów. Sprzedaż spółki w 2020 roku spadła r/d/r odpowiednio o 47,5 proc. w marcu, 52,7 proc. w maju, 31,2 proc. w czerwcu, 26,03 proc. w lipcu. W kwietniu sprzedaż wyniosła 0 zł – wylicza "dlahandlu.pl".
Spółka otrzymała pomoc w postaci dofinansowania do wynagrodzeń pracowników za 3 miesiące z Urzędu Pracy w łącznej kwocie 127 tysięcy zł, zwolnienie z opłacania składek za marzec, kwiecień i maj w 50% (kwota 61,5 tysięcy zł).
Salamander to firma z tradycjami: marka istnieje na niemieckim rynku nieprzerwanie od 1904 roku. W Polsce spółka Salamander - Polska została zarejestrowana w maju 2003 roku.